Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2002 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra VHS til cd

Min datter har en samling vidiofilm, og jeg agter ikke at have vidio længere
Disse vil jeg gerne kopiere over på min pc, så de derfra kan brændes og vises på tv gennem grafikkortet.
hvordan gør man, kan man selv, er det lovligt, hvad skal man bruge, nogen gode links?
Jeg har ingen erfaring i emnet.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. maj 2002 - 15:23 #1
Ja, det er lovligt, så længe hendes video ikke er en kopi. Du må nemlig godt tage en kopi af en original, men ikke en kopi af en kopi.

Det du skal bruge er et TV-Tuner kort. De kan fås til forskellige priser og kvalitet. Pinnacle har ry for at lave nogle kort, men kig en gang på www.edbpriser.dk Hardware->TV-kort... Der kan du finde meget godt! :)

Go' fornøjelse!
Avatar billede Noone Nybegynder
10. maj 2002 - 17:02 #2
Man skal ikke nødvendigvis bruge et TV-Tuner kort....... Et kort med video in og out er nok.. F.Eks. Det Studio DC10Plus kort fra Pinnacle som jeg selv bruger... Eller andre af samme slags.. Men et TV-Tuner kort kan jo være praktisk i fremtiden, hvis man vil optage film direkte fra TV på Harddisken... Det kan ikke anbefales til ting med bare VIL ha, for hvis computeren fucker up, ja så kan man godt glemme ALT om at tage det om... Så hellere optage på VHS først, og så leve med det kvalitets tab der kommer ved overførelsen.
Avatar billede jan_jensen20 Nybegynder
10. maj 2002 - 17:14 #3
Frt kan Gost være at du slipper for at bruge penge på et kort for der er mange graffikkort der både her tv in og out. hvis du har et sådan kort kan du temmelig sikkert sende det den vej. Softwaren til dette følger somregel med til kortet.
Avatar billede jan_jensen20 Nybegynder
10. maj 2002 - 17:15 #4
Ups dumme tastatur (Det kan Godt)