Avatar billede jarkerex Nybegynder
08. maj 2002 - 13:17 Der er 1 kommentar

Lægge tal automatisk sammen

Hejsa
Ved ikke om dette er rigtige kategori!!!

Jeg skal lave en hjemmeside, hvor folk kan bestille varer, og automatisk se, hvad beløb de skal betale, alt efter hvor mange varer de bestiller.
Eks.:
Produkt 1: 650 kr antal evt. 2 stk. så skal resultatet blive 2*650, altså 1300.
Produkt 2: 500 kr antal evt. 3 stk. så skal resultatet blive 3*500, altså 1500.
Til sidst skal alle tallene lægges sammen, for de bestilte varer., hvor der i forvejen står evt. 45 kr i eks. gebyr. Resultat: 45+1300+1500 = 2845.

Jeg laver hjemmesiden i Frontpage.
Er det nødvendigt med understøttelse af ASP og PHP.
PS.: Er ny i hjemeside sammenhæng, så skær det venligst ud i pap.

Med Venlig Hilsen.
Jarkerex
Avatar billede terry Ekspert
08. maj 2002 - 20:13 #1
Well I would think that you need to save the information in a database and if that is correct then you will need to use either ASP or PHP. Then if you have NO idea about databases and ASP/PHP I would suggest that you buy a book or two, 30 points IS NOT going to get you very far!