Avatar billede mike_b_c Nybegynder
08. maj 2002 - 12:35 Der er 7 kommentarer

Spoolsv.exe har generet fejl og lukkes af Windows

Det startede med at jeg skulle printe ud, da den ligepludselig skrev: "Spollsv.exe har generet fejl og lukkes af windows" og så ville den ikke printe igen. Det gir ingen mening for jeg har ikke "pillet" nogen steder og jeg ved at det er printer filen fra Windows der er noget galt med, men jeg har ikke installations cd´en. Og hver gang jeg starter windows op kommer beskeden frem. Så hvis nogen kunne hjælpe med at løse fejlen uden CD´en, ville jeg være taknemmelig
Avatar billede fjos Nybegynder
08. maj 2002 - 14:33 #1
du skal installerre nye driver til printeren med det rigtige oprativsystem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. maj 2002 - 15:01 #2
Prøv at (re)ínstallere service pack 2... det kan være at den retter den evt. fejl som er i spollsv.exe.
Avatar billede mike_b_c Nybegynder
08. maj 2002 - 19:49 #3
(Til GOULDUCK) man kunne ikke redigere service pack 2 inde i kontrolpanelet, så den slettede det! jeg forsøgte så at hente den igen på Windows update men solvom den er lige ved at hente de sidste data laver den fejl, og installationen vil ikke fortsætte. nå men når det heller ikke dur hvad kan jeg så gøre og har det nogen effekt når jeg kører uden service pack 2!?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. maj 2002 - 20:56 #4
Ja, det kan have en effekt at du køre uden SP2 - der er jo rettet en masse fejl/sikkerhedshuller!

Jeg ville i hvert fald ikke køre min Windows 2000 på nettet uden.

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/default.asp

Så slipper du for den "specielle" windows update.
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. maj 2002 - 00:01 #5
Fik vi smadret Windows totalt nu? :)
Avatar billede mike_b_c Nybegynder
14. maj 2002 - 20:40 #6
nu prøver jeg igen med at hente jeg havde ikke lige tid i sidste uge.
Avatar billede mike_b_c Nybegynder
14. maj 2002 - 21:45 #7
nu har den gjort det igen en pop-up skriver "serveren er ikke til rådighed" hvad skal jeg gøre!!! nu har jeg brugt halvanden time på ingenting!