Avatar billede harbo Nybegynder
12. juli 2000 - 07:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Freeware webserver der kan begrænse adgang

Hej

Jeg leder efter en freeware webserver(til intranet) der kan begrænse adgangen til siderne på grundlag af IP-adresser! Jeg vil kun tillade at en vis række af IP-numre kommer igennem, mens resten blot skal stoppes. F.eks vil jeg kun tillade at 10.10.10.xx kommer til igennem.

Serveren skal kunne køre på en Windows 95/98/NT-maskine og gerne være hamrende nem at sætte op! :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2000 - 09:10 #1
Apache? Nok ikke hamrende nem at sætte op...
Avatar billede albers Nybegynder
12. juli 2000 - 10:28 #2
Hejsa - tjek http://www.apache.org
Der kan du styre de ting ved hjælp af .htaccess filen bl.a.

Kig lidt på
http://sunsite.auc.dk/tucows/httpserver95.html

også (jeg antager du bruger win9X ?)

Mange kan godt lide AnalogX eller Sambar
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 2000 - 12:19 #3
brug da iis, den kan alt du beder om!!, er hamrende nem at sætte op, alt foregår via et gui, det gør apache ikke

den kan køre på nt, den er gratis, og den kan en masse, du kan hente den hos ms ved at søge efter NT Option Pack
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2000 - 14:33 #4
Til gengæld kan man med Apache uden videre udveksle konfigureringsfiler, og kan
uden mindste besvær fjernadministrere den. Ja, ja, IIS kan det vel også.
Avatar billede harbo Nybegynder
12. juli 2000 - 19:09 #5
Jeg har haft Apache i tankerne, men har ikke tid/lyst til at sætte mig ind i det. Endvidere har jeg afprøvet Sambar, men har ikke kunne finde ud af at sætte begrænsningerne op ordentligt.

M.h.t IIS, kan den så køre køre på en alm Workstation? Jeg mener nemlig ikke at den kan det jeg søger når det er en Workstation den kører på(det kan den ihvertfald ikke på W2k
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 2000 - 20:04 #6
ja iis4 kan, det er dog en lidt nedgraderet version af den der fås til nt server, men den kan stort set det samme.

du kan sagtens inst iis på win2k, både proff, server