Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 08:50 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

DVD-hakker

Hej

Jeg har lige købt en lighton DVD 16X men når jeg afspiller DVD-film hakker det i grafikken. Hvad skal jeg gøre? Jeg har WinXP og min PC er en K6-3 500 Mhz clocket til 550 Mhz. Jeg har 256 Mb SD-ram og et GeForce2 MX 32 Mb grafikkort.
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. maj 2002 - 08:51 #1
HNNNNM...........
prøv at købe et mpeg kort......
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 08:55 #2
har du slået DMA til for drevet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 08:57 #3
system, hardware, enhedshåndtering, under ATPI/ATA under den controler som den sidder på, under advanceret, UDMA hvis mulig
Avatar billede krann Nybegynder
07. maj 2002 - 08:57 #4
Kiss my ass
Avatar billede krann Nybegynder
07. maj 2002 - 08:59 #5
Køb dig en ny computer, narrøv!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:02 #6
krann => øhh har du et problem?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:04 #7
hvorfor spammer du viperfreak's spm. med useriøse svar!
Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er "støj" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.

http://www.eksperten.dk/regler
Avatar billede zaditor Nybegynder
07. maj 2002 - 09:18 #8
sorry en nar fra min klasse gik ind på min konto!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:20 #9
zaditor => ??
Avatar billede krann Nybegynder
07. maj 2002 - 09:21 #10
sorry en nar fra min klasse gik ind på min konto!! Ups forkert com!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:22 #11
hmm..
Avatar billede zaditor Nybegynder
07. maj 2002 - 09:23 #12
Jeg undskylder. Det var ikke mig " Zaditor " der skrev det, men en fra min klasse, som troede han var inde på hans kode. SÅDAN
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:25 #13
øhh oki.. en klasse fuld af eksperter ;o)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 09:38 #14
Hvad er et mpeg-kort?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:40 #15
viperfreak => har du slået DMA til for drevet?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 09:44 #16
Nej, for jeg sidder på skolen. Jeg kan først komme til det i morgen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 09:45 #17
jeg havde en 350Mhz med DVD-drev og det hakkede også indtil jeg satte DMA til på den.. så var der ingen porblemer mere..
Avatar billede x-it Nybegynder
07. maj 2002 - 09:57 #18
Grunden til at den hakker er at du køre for mange Hz sæt din opløsning ned i Hz og prøv evt. at køre i 16 bit...det ødelægger ikke kvaliteten på din dvd
Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 12:55 #19
Til x-it Hvis jeg ændrer på min opløsning ser det jo dårligere ud. Det kan godt være at DVD'en har samme grafik, men når jeg så skal bruge den til noget andet skal jeg jo til at ændre det tilbage
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. maj 2002 - 12:57 #20
mpeg-kort et hardwarer kort der hjælper med at dekode den del af de informationer der ligger på dvd'en derfor kunne det hjælpe!!!!
Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 14:43 #21
Til rkhdk - Jeg kan godt finde "system, hardware, enhedshåndtering"
Men når jeg så skal finde "ATPI/ATA under den controler som den sidder på, under advanceret, UDMA hvis mulig" er det ligesom at det kokser for mig.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. maj 2002 - 16:45 #22
den hedder dette i den engelske udgave

IDE ATA/ATAPI Controllers, hvis du dobbeltklikker op den, så kan du se primay og secondry IDE channel

dobbelt klik på den IDE channel du har DVD Drevet på.. *sikker secondary*
dobbeltklik på secondary IDE channel, der er så en fane der hedder Adfvanced Settings, der kan du se Device 0 og device 1, under transfer Mode skal den stå på DMA if avaliable, og unden fane står der "current mode" her står den enten på PIO eller DMA (PIO er langsom iforhold til DMA)

men noget HELT andet.. WinXP er ikke det bedste OS til sådanne en PC.. bruge heller Windows 2000.. køre meget mere stabilt på sådanne en! ;o)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
07. maj 2002 - 19:07 #23
Hverken det med at ændre i Hz eller DMA virkede. Den hakker lige aå meget som før. Men jeg vil prøve at kontakte forhandleren og høre hvad problemet er
Avatar billede resten Nybegynder
08. maj 2002 - 18:34 #24
Krann--> Dit sprog tsk tsk dette er anden gang der løber en andmeldse ind grundet dit sprog,Og næste gang der kommer en ny ang dit sprog bliver du smidt ud.

Resten/CoAdmin
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. maj 2002 - 19:13 #25
viperfreak => hvad har du fundet ud af?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. maj 2002 - 13:03 #26
Til rkhdk - Nej ikke endnu, men min brors har lige gjort det samme med en af hans DVD-film. Men den har ellers vist nogle andre som virkede fint. Jeg vil prøve at bruge en af dem som virkede fint på hans og se om det virker.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
05. juni 2002 - 10:37 #27
Det virker stadig ikke men har måske fundet ud af en løsning. Hvis jeg kan finde ud af at komme væk fra XP og tilbage til et ældre styresystem uden først at formatere maskinen
Avatar billede viperfreak Nybegynder
08. april 2003 - 21:29 #28
Lukker lige spg. Har løst problemet, med en ny computer