Avatar billede outsider Nybegynder
07. maj 2002 - 08:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

videoredigeringskort?

Jeg skal købe et redigeringskort til "semi" prof redigering. Jeg er en smule forviret, så jeg vil høre om der er nogen der har anbefalinger, eller erfaringer. Det skal være dv, og det må max koste 10.000.
Jeg ved ikke rigtigt med softwaren, jeg redigere nu i Adobe Premiere 6.0, men jeg har hørt noget om det nye FAST system, skulle være bedre.
Nogen der har prøvet det??? og hvad med Avid Express???
Skal det være Pinnacle, Matrox eller noget helt andet???
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. maj 2002 - 08:32 #1
der er ofte sammen hæng med kvalitet og prisen og 10000kr,- er nok ikke helt ved siden af...
PinnacleSystems kort DC1000 til en pris af 8100,- kr er et godt køb søg eventuelt på www.edbpriser.dk
Avatar billede Noone Nybegynder
07. maj 2002 - 14:00 #2
Skal det være DV, kan man vel bare købe et firewire kort til PC'en... Det er jo ikke andet end en simple fil kopiering... (Sådan lidt forsimplet) Premiere kan sikkert håndtere overførelsen.
Avatar billede outsider Nybegynder
07. maj 2002 - 14:36 #3
Til Chanoa,
Hvad mener du??? Jeg spørger om et semi prof kort! Lige nu redigere jeg på et CameoDV600 til 2500kr! Og det er jeg godt træt af....
Selve overførslen er rigtig nok fil kopering, men hvad med redigeringen???
Hvis du skal redigere prof betyder ting som: blanding af analog og dv, realtime redigering, dual screen preview, 16:9 support og 100000 andre ting, som man ikke for i de bilige kort!

Har i mellemtiden selv undersøgt video markedet lidt nærmere, og fundet ud af at jeg vil have et DV500+. Lukker derfor spørgsmålet.
Avatar billede outsider Nybegynder
07. maj 2002 - 14:36 #4
.
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. maj 2002 - 15:00 #5
du lamer for vildt!!!!!!!!
>:[
Avatar billede outsider Nybegynder
11. maj 2002 - 13:13 #6
sorry, men hvad betyder lamer?