Avatar billede incom Nybegynder
07. maj 2002 - 00:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

KØLING AF CPU HOT HOT HOT p4 1.8

Har en P4 1.8 på et 423 asus motherboard (p4t) med standart køler, men når jeg clocker den til at kører ca 2000mhz bliver den en smule "ustabil" varm aner det faktisk ikke ( kører ikke spil ordentligt)
Nogle forslag ?? måske en bedere køler ??? hvis ja hvilken ? eller andre gode forslag ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. maj 2002 - 02:27 #1
Har du sat din Vcore lidt op? Prøv at sætte den et enkelt trin op og så et til indtil den bliver stabil, men det kan da godt være at du skulle have en bedre køler til den.
Jeg ved ikke hvor gode kølere der sidder på de "gamle" P4, men på de nye er de rigtig gode - Jeg har OC min P4 1.6 NW til at køre 2.1 med den medfølgende køler og det højeste den har været oppe på er 42°C og på Intel's hjemmeside står, at den kan blive 66°C.
Her er et link til en testside over OC af P4 NW, men det kan måske give dig et indtryk af hvad Vcore'n skal være når du OC en 1.8 til 2.0 http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwood/
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. maj 2002 - 08:23 #2
du kunne sætte lidt flrer volt til din cpu det kan hjælpe på stabiliteten ....
Avatar billede x-it Nybegynder
07. maj 2002 - 10:01 #3
Sæt to blæsere i dit kabinet og lad den ene suge luft ind og den anden blæse luft ud...på den måde laver du en god luftstrøm igemmen dit kabinet som har en stor køle effekt
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. maj 2002 - 13:33 #4
webdesigner -> Tag lige og læs andres indlæg inden du gentager dem...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. maj 2002 - 15:47 #5
Takker for point'ne.