Avatar billede danneck Nybegynder
06. maj 2002 - 22:23 Der er 22 kommentarer og
9 løsninger

Hvilken virus scanner?

Hvilken virus scanner skal man vælge hvis man er villig til at betale penge for den?

bitdefender
Norton
Symantec
Panda
mm...

Kom gerne med lidt argumentation.
Avatar billede krukken Juniormester
06. maj 2002 - 22:24 #1
norton helt klart! Jeg bruger den selv! Og det køre perfekt!
Avatar billede krukken Juniormester
06. maj 2002 - 22:25 #2
Jamen det er lidt svært at argumentere for, tror det er ligesom rengøring, det er først hvis det ikke er i orden, men ligger mærke til det!
Avatar billede danneck Nybegynder
06. maj 2002 - 22:26 #3
Ja OK det kan du have ret i, men er der nogen der finder de andre bedre?
Avatar billede danneck Nybegynder
06. maj 2002 - 22:34 #4
Hvad med symantec's den har jeg også tænkt lidt på. Er der nogen der har den?
Avatar billede sunkist Nybegynder
06. maj 2002 - 22:40 #5
Vil gerne rette Krukken lidt. Jeg troede ogsaa, at Norton koerte ok, men det er altsaa ikke alle vira den opfanger. Og opdateringen er faktisk kun opdateret engang om ugen, med mindre der er noget vildt vira igang.
Jeg ville, hvis det var muligt at koebe Pc-cillin online. Men det er det desvaerre ikke. Og jeg ville ikke vente paa at faa det med posten.

Men man kan saette Norton til at koere noget der hedder "intelligent updater", men det er lidt besvaerligt. Det kan du laese mere om paa deres website.
Avatar billede sunkist Nybegynder
06. maj 2002 - 22:40 #6
ups, svar
Avatar billede sunkist Nybegynder
06. maj 2002 - 22:41 #7
Symantec og Norton, er det ikke de samme
>sorry, mit tastatur er i stykker, saa ingen sporgsmaastegn.\
Avatar billede danneck Nybegynder
06. maj 2002 - 22:44 #8
sunkist> Jo det har du da egentlig ret i!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2002 - 22:45 #9
Jeg bruger selv mcafee og er glad for den. Du kan dog ikke entydigt sige at den er bedst, nogle gange er det norton der er hurtigst opdateret, andre gange er det mcafee, nogle gange giver norton problemer, andre gange er det mcafee. Fin dig et antivirusprogram der køre problemfrit på din pc, som opdateres ofte og som har et godt ry.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede danneck Nybegynder
06. maj 2002 - 22:51 #10
Nogen der kender til bitdefender's?
Avatar billede yeti Nybegynder
06. maj 2002 - 23:00 #11
Jeg har kun haft problemer, de par gange jeg har haft med Norton at gøre på min egen pc. Det har altid været konflikter med andre programmer så som word - og det er jo ikke til at leve med... Omvendt køre den fint på mit arbejde. Jeg må dog sige, at jeg foretrækker McAfee. Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted også ekstra tjekke med de forskellige online scannere, men det er måske bare mig der har paranoia (-:þ

//Yeti

P.s. Husk også en firewall
Avatar billede iq-n Nybegynder
06. maj 2002 - 23:03 #12
Jeg ville sige norton.

Før brugte jeg PCcillin men den fandt ikke alle vira.
Før det brugte jeg mcafee, men det gør computeren meget langsommere.
Men norton har fundet alle vira lige fra de kom ind på min comp. Og der er god servise dertil.
Avatar billede summer Mester
06. maj 2002 - 23:05 #13
Der er en del norton brugere der har haft problemer med Klez viraen. Om det er manglende opdatering er uvist. jeg ved godt det skurrer i manges ører når jeg påstår at freeware programmet AntiVir er fuldt på højde med de fleste betalings AVP. På sitet her kan man læse om AntiVir og det unikke F-PROT som fjerner alle kendte vira allerede fra boot processen. På linket er der også et Firewall og zip-prg. http://www.avirus.dk/ Hvis man tilmelder sig nyhedsbrevet, får man øjeblikkelig mail om opdates. Jeg har brugt disse programmer i over et år, og har d.d. ikke været inficeret af nogen virus.
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. maj 2002 - 07:52 #14
Norton har jeg dårlig erfaring med. 1)Fandt ikke alt. 2)Konflikter med andre programmer (se også yetis svar) 3. Af og til for langsommelig med opdatering. McAffee sløver pc'en meget (se også iq-n). Antivir er knagende godt (se også summer)men du skal selv sørge for opdatering og så skal du efter min mening bruge den tyske version, da den engelske server kan gå ned pga for megen trafik ( En gang i 2001 og en gang i 2002). Den tyske server har de købt plads på og den går ikke ned. Antivir har ALDRIG svigtet mig. Bruger nu Pc-cillin 2000 som jeg er meget glad for (klarer lige i øjeblikket den ene klez efter den anden.) Grunden til at jeg bruger Pc-cillin 2000 er at licensen betales af min arbejdsgiver, M E N jeg synes også at det fungerer rigtig godt. Jeg er også helt enig med summer i at det gratis F-Prot (fylder to disketter) kører upåklageligt. Fjerner nogle gange noget de andre ikke har kunnet fjerne. Konklussion: Vil du give penge for en scanner så Pc-cillin. Sløver ikke væsentlig, kvikke opdateringer (automatisk), god support (email), nem at bruge og har hidtil snuppet alt her hos mig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. maj 2002 - 08:21 #15
Jeg vil gerne rette sunkist... (nu når han kan rette Krukken :)

Norton AV har altid kørt upåklagelig på min computer. Jeg har brugt det siden DOS og Windows 3.1 dagene. Den gang var jeg meget glad for det! Efter 7 (8?) bruger jeg det stadig. Det har været skyld i at jeg har haft virus. Faktisk renses det min maskine for Doom II death, da min McAfee DOS Virusscanner ikke fandt den.

Desuden er Norton lige som jeg vil have den - man kan indstille de ting som man vil og belaster ikke systemet.

Men det er bare min mening.
Avatar billede yeti Nybegynder
07. maj 2002 - 08:26 #16
Jeg har tidligere brugt AntiVir (www.free-av.com), men var udsat for, at jeg havde ikke mindre end 2 vira på min pc - derfor skiftede jeg til McAfee. Det skal dog retfærdigvis siges, at min pc er temmeligt udsat, og at AntiVir havde klaret opgaven i 1½ år uden problemer af nogen art.
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. maj 2002 - 10:41 #17
yeti>Dine to vira som AntiVir ikke fangede kan skyldes at du ikke fik manuelt opdateret på det rigtige tidspunkt. Det er hagen ved en gratis scanner. De kommer ikke selv med en anmodning om lov til at opdatere. Antivirscanneren som sådan er en af de bedste efter min mening.
Avatar billede yeti Nybegynder
07. maj 2002 - 10:50 #18
perhaps> så skal de være konstrueret og have inficeret min pc på under 24 timer - jeg har altid kontroleret dagligt for opdateringer. Det gør jeg såmænd stadigt selvom McAfee bør gøre det af sig selv - men man ved jo aldrig....
Avatar billede slyhn Nybegynder
07. maj 2002 - 18:16 #19
Vi prøvede AGV virus scanneren fra AltOmKomputer og siden købt den for 44,95 EUR = 339 kr. Har vi ikke haft problemer med virus. Gennem de sidste 4 måneder har den "Snappet" 4 viruser, jfr den generede log.
www.grisoft.com

Men som altid, viruserne er foran helbrederne.
Det tager dem jo altid et stykke tid inden "medicinen" bliver udviklet.
Mvh
Slyhn
Avatar billede rexisgod Nybegynder
08. maj 2002 - 14:10 #20
Jeg vil helt klart anbefale Norton Antivirus, jeg er selv Netværksadministrator i et mellemstort firma og vi bruger det.
Man er aldrig bange for ikke at være opdateret og der er altdi veludført dokumentation om alle viruser på Symantecs hjemmeside.
Norton Antivirus bruger ikke særlig meget PC kraft, og indstillingsmulighederne er mange.
Det er stabilt ligger nr. 1 hos firmaer som Virus112.dk, CNET og lignende.

Det må da være nogen argumenter der rykker.
Mvh Lars
Avatar billede perhaps Nybegynder
12. maj 2002 - 22:26 #21
rexisgod> Jeg er helt uenig med dig, men lad det nu ligge. Jeg er ikke netværksadministrator i et mellemstort firma som du er, men beskæftiget i Danmarks største industrivirksomhed og her bruger 20.000 medarbejdere TrendMicro (den prof. udgave af Pc-cillin), medens 5.000 af virksomhedens medarbejdere bruger Pc-cillin på deres hjemmecomputere. Det må også være argumenter der rykker.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2002 - 23:15 #22
Min virksomhed har 22.ooo medarbejdere, i særlige situationer over 60.000 medarbejdere. vi har mere end 16.000 på vores netværk, vi burger Mcafee
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. maj 2002 - 06:32 #23
Min virksomhed har 80 medarbejdere, i særlige situationer over 81 medarbejdere. vi har mere end 70 på vores netværk, vi burger Norton

:)
Avatar billede rexisgod Nybegynder
13. maj 2002 - 08:47 #24
jeg tror ikke det var en konkurrence i hvor stort et firma man arbejder i danneck ville have gang i her....Men en diskussion i hvilket antivirus program der er bedst.

Danneck jeg vil foreslå dig at du prøver nogen af de her nævnte virusprogrammer af og finder det program der løser dine opgaver bedst og som du finder til at betale for....;-)
Mvh RexisGOD
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. maj 2002 - 09:56 #25
rexisgod> My point! :)
Avatar billede summer Mester
13. maj 2002 - 09:56 #26
Nu kammer det da helt over. Helt ærligt danneck, så behold dine point. Skriv et svar og acc. det selv - swå er dit spm. samtidig lukket.
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. maj 2002 - 12:31 #27
Mit sidste svar skulle absolut tages som en joke, fordi jeg ikke mente at man kunne argumentere for at benytte et bestemt produkt blot fordi et mellemstort eller stort firma bruger et bestemt mærke.
Avatar billede summer Mester
13. maj 2002 - 12:58 #28
ja, det er jeg nok klar over, men danneck's spm. var rimeligvis ment seriøst. :]
Avatar billede ploent Nybegynder
15. maj 2002 - 00:28 #29
www.Jubii.dk har et godt tilbud på Panda antivirus, det er nemt, det opdaterer sig selv, mens man er på nettet, samtidlig kan man få rabat på en Firewall, som i disse tider nok er en god ting.
Mvh Faetter.
Avatar billede summer Mester
15. maj 2002 - 00:36 #30
danneck, har du snart fået svar nok??
Avatar billede danneck Nybegynder
17. maj 2002 - 13:05 #31
Jep jeg lukker spørgsmålet nu.

Takker for indlæg.

mvh. Daniel