Avatar billede ratzaiy Nybegynder
06. maj 2002 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hylelyd under afspilling af DivX film

Jeg har optaget lidt af en film fra fjerneren via mit video in og det er komprimeret med DivX men når jeg afspiller den er der en underlig hyletone i baggrunden
hvad kan det skyldes?? man kan sagtens høre filmens lyd fint men den der irriterende tinnitus lyd er der hele tiden
Avatar billede initializing Nybegynder
06. maj 2002 - 19:29 #1
Nok noget som har væreet i filmen hele tiden. Ikke ngoet du kan fjerne...

-Martin
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
06. maj 2002 - 19:31 #2
nope fordi det sker hver gang jeg optager fra mit tv til computeren. Der er ikke noget galt når jeg fx optager fra en video
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. maj 2002 - 14:48 #3
Jeg ved ikke om der findes et lyd-program der kan klare det, men hvis der gør, så kan du hente lyden ud med VirtualDub www.virtualdub.org og så redigere den.

Måske kan du fjerne det frekvensområde som tonen ligger i, men som sagt, jeg kender ikke et lyd-redigeringsprogram der kan gøre det. Prøv at kigge lidt efter det.

Alternativt kunne du bruge Winamp's EQ og så fjerne alle de høje frekvenser. Vil dog ikke albefale det, da winamp's EQ er meget lille, og fjerner mange frekvenser som man ønsker at beholde.
Vil du alligevel bruge winamp, skal du lave endelsen "mp3" i stedet for "wav" på den lyd-fil du har fået fra VirtualDub (mp3 har en bedre decoder). Så skal du ellers bare slå EQ'en til, og sidde og hygge dig med at fjerne den rigtige frekvens!

//hermandsen
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
12. maj 2002 - 11:32 #4
desværre jeg kan sgu ikke finde ud af at bruge den der EQ i winamp og desuden tror jeg heller ikke at det kan lade sige gøre
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
12. maj 2002 - 11:32 #5
lukekr spm