Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 03:19 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket Grafikkort???

Jeg har i øjeblikket dette kort: Creative 3D Blaster GeForce 256 Annihilator Pro (32MB SG-Ram) eller også er det (32MB DDR SG-Ram)
WinXP finder det i hvertfald som Nvidia GeForce DDR.

Jeg er i tvivl hvilket kort jeg skal købe.
Jeg faldt over dette tilbud:
Creative GeForce 2 Titanium Ti200 m. 64MB DDR til 749kr. (Kun her i Weekenden)

Eller evt. et af disse her:
Asus AGP-V7700 Geforce 2 GTS m. 32MB DDR til 1.049kr.
Palit Microsystems Daytona Geforce 3 Ti200 m. 64MB DDR til 1.349kr.
Palit Microsystems Daytona Geforce 3 Ti200 m. 128MB DDR til 1.279kr.

Alle er m. Tv-Out

Jeg spiller meget lidt. (Næsten aldrig).

Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 03:20 #1
Normalprisen for weekend-tilbudet er 869kr. (Besparelse = 120kr.)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
05. maj 2002 - 08:06 #2
køb det til 749.- det vil såmænd også klare sig udmærket, hvis du alligevel vil spille et eller andet. Det er kun, hvis du laver tunge grafiske ting, altså rigtig tunge såsom AutoCAD, at det vil halte.
Avatar billede peet-49 Novice
05. maj 2002 - 10:09 #3
Jeg kører autocat med et GeForce MX400 uden problemer, og med den rigtige driver kører den fint på alle OS. Og så er den billig.
Avatar billede perwalther Nybegynder
05. maj 2002 - 10:09 #4
Hvis du aligevel ikke spiller, hvorfor så nyt grafikkort? Jeg spiller også kun en gang i mellem min maskine: celeron 600 og et gammelt Creative TNT Ultra, og helt ærligt, det kører rimeligt. Så med mindre du virkelig vil have forbedringer (koster noget mere), spar dine penge. Det er dog et rimeligt fornuftigt kort du har i forvejen. Hvordan er din maskine iøvrigt konfigureret? Måske mere ram var en ide el. større HD, hvis du skal skyde nogle penge af :-)
Avatar billede honey Nybegynder
05. maj 2002 - 10:31 #5
peet49 - Hvad er den rigtige driver da til det ?? og hvad er OS egentlig ???
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. maj 2002 - 13:12 #6
OS betyder vist nok "Operativ System" (Win98,Win ME,XP osv.)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. maj 2002 - 13:16 #7
Jeg kan absolut anbefale
Palit Microsystems Daytona Geforce 3 Ti200 m. 128MB DDR til 1.279kr.
Det har jeg selv,og det kan køre de grafiktunge spil uden problemer.
Hvis du aldrig spiller så er det nok spild af penge.
Det svarer til at have en Mercedes til at holde i garagen,og så du har 100m på arbejde:-)
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2002 - 14:04 #8
Hvorfor overhovedt opgadere? Jeg har et TNT2 M64 og det har kørt fint indtil videre. Og du siger at du næsten aldrig spiller og så er dit nuværende kort fint nok.
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 16:41 #9
Jeg glemte at skrive, at jeg gerne vil kunne se AVI-film på Tv'et og det kort jeg har nu er der ingen tv-out på.
Så det til 749kr. er vel bedre eller lige så godt som det jeg har i forevejen, men med tv-out.
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2002 - 16:47 #10
Så køb det til 749 kr. det er rigeligt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 16:47 #11
Og jeg har lige fået 256MB Pc2700 DDR-ram mere i Mandags og fik samtidigt også en 60GB Maxtor ATA133 Fluid HD, men har endnu ikke fået sat det i endnu, da jeg først skal have tømt den ene af de 2 40GB IBM-HD som sidder i nu og som sidder som aktiv, så jeg kan ikke sætte den nye i og f-diske og formatere den før at det er gjordt, da man ikke kan have 2 aktive HD i samtidigt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 16:48 #12
Men er det lige så godt som det jeg har eller bedre i ydelse???
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 16:52 #13
Hvad med det Mpeg4-kort som skulle komme - Er det kommet og hvad koster det eller kommer til at koste? Skulle man evt. vente på det?
Avatar billede perwalther Nybegynder
05. maj 2002 - 18:08 #14
2 aktive HD?? Hvis du mener at der er en aktiv partion på begge, så betyder det ikke noget! Tværtimod kan du så via BIOS vælge hvilken af de 2 HD du vil boote på, således kan du have 2 forskellige OS'er. Foudsætter at BIOS understøtter boot på alle drev, det gør de fleste!
M.t.h. TV-udgang, så nævnte du ikke noget om det i dit indledende spørgsmål
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 18:28 #15
Det vil der jo være når jeg sætter den nye i og den skal køre med 3 partitioner C,D og E hvor jeg nok vil have WinXP på C-drevet og Win98SE på D-drevet.

Men jeg mgl. stadig svar på om det kort til 749kr. er lige så godt som det jeg har eller det er bedre og om jeg evt. skal vente til Mpeg4-kortet kommer hvis ikke det bliver meget dyrt eller hvis det er kommet hvad det så hedder og koster.
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2002 - 18:50 #16
kortet til 749 kr. er en del bedre end det du har i forvejen. Hvis du bare skal kunne se film på dit fjernsyn, så køb et mpeg kort, de er god til at vise film, og så følger der fjernbetjening med alt efter hvilket du køber. Jeg har ikke hørt noget om Mpeg4-kortet, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.
Avatar billede perwalther Nybegynder
05. maj 2002 - 20:16 #17
Ingen tvivl om at det er mindst lige så godt og nok også lidt bedre, men forvendt ikke mirakler m.h.t. tv-udgangen, der skal trods alt noget konvertering til. M.h.t. Mpeg-kort, så som hollywood og lign., siges det at billedet bliver forringet på pc-monitorn ved høje opløsninger, fordi signalet skal igennem Mpeg-kortet først
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2002 - 20:27 #18
Jeg har nogle venner der har mpeg-kort og de har ikke klaget over forringing, men jeg skal ikke kunne modsige dig da jeg ikke selv har noget.
Avatar billede perwalther Nybegynder
05. maj 2002 - 20:36 #19
Næ det har jeg såmænd heller ikke. Men jeg har læst nogle test fra de "kulørte" tidskrifter, hvor konklusionen var at ved opløsninger over 800x600 var der forringelser i signalet til monitorn
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2002 - 20:55 #20
nå okay.
Du har da fået en masse bud på hvad du kan gøre pentium4
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 23:41 #21
Undskyld at jeg først svarer nu, men jeg er næsten lige kommet hjem og skulle lige vurdere hvad jeg skulle. (Skulle bestille inden kl.24.00)
Jeg har bestilt det kort til 749kr. Det kan da kun være bedre end det jeg har, når det er en nyere chip og der er dobbelt antal ram.
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. maj 2002 - 23:42 #22
Tak for hjælpen.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
06. maj 2002 - 06:59 #23
og takker for point :-)
Avatar billede niklaj Nybegynder
06. maj 2002 - 08:31 #24
God fornøjeæse med det nye kort.
Avatar billede perwalther Nybegynder
06. maj 2002 - 18:08 #25
Bukker & takker for point, håber du glæder af dit nye ( indrømmet jeg var også ved at hoppe på det tilbud :-) )
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. maj 2002 - 02:16 #26
Velbekomme alle sammen. Nu må jeg jo se om det er noget værd, men efter hvad jeg kunne se på en test jeg har over flere grafikkort skulle det være bedre/hurtigere end de nye GeForce 4 MX-kort.
Avatar billede niklaj Nybegynder
07. maj 2002 - 12:10 #27
GF4 mx kortene er også skod.