Avatar billede rimfaxe Nybegynder
03. maj 2002 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

blækprinter/rensning af hoved

jeg har en epson 640. den kan ikke printe, hvordan kan man rense hovedet på den, da jeg mener at det er forstoppelse, eller er der andre gode råd.
rimfaxe
Avatar billede syvon Nybegynder
03. maj 2002 - 20:00 #1
Sæt printerpatronen i ca 1 cm kogende vand i ca 5 min,
Avatar billede rimfaxe Nybegynder
03. maj 2002 - 20:03 #2
undskyld men det er selve printerhovedet i printeren, den kan jeg ikke se at man kan få demonteret.
rimfaxe
Avatar billede perwalther Nybegynder
03. maj 2002 - 20:37 #3
På denne side
http://www.epson.dk/technical/manuals/pdf/manual-stylus-color-640.pdf  kan du læse hvordan man renser printerhovedet (manualen til epson 640)Der står bl.a. at blækken kan blive for gammel og der derved skal skiftes blækpatron! Evt. kan du køre et "nozzle check" og/el. "Head cleaning"
Avatar billede rimfaxe Nybegynder
03. maj 2002 - 20:46 #4
gode svar, men ikke rigtige for der er prøvet alt hvad der står i manual, desværre, det er en demontering af printerhoved der skal til, men hvordan eller ny printer.
rimfaxe
Avatar billede summer Mester
03. maj 2002 - 21:52 #5
Det er jo lidt bøvlet at pille printerhovedet af din epson. Det er jo så lige som op til dig om du vil eksperimentere med det. jeg ville nok købe en ny printer. De er jo efterhånden megabillige og halvfyldte farvepatroner medfølger. Prøv evt. at tjekke priser i nærheden af hvor du bor: http://dk.pricerunner.com/ProductList.jsp?category=26 eller http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede summer Mester
04. maj 2002 - 12:54 #6
takker for point. Håber du finder en god printer.