Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 16:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Plexwriter " 16/10/40 A "

Hej Brugere !
Min brænder " Plexwriter 16/10/40 A " kan ikke "se" den ilagte cd. Har opdateret selve brænderen med nyeste firmware, fundet på Plextors hjemmeside - ingen resultat. Bruger Windows ME, NeroBurn.    Victor. ;-)
Avatar billede kick Nybegynder
03. maj 2002 - 16:15 #1
Jumper sider som den skal.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 16:36 #2
Jep !
Avatar billede kick Nybegynder
03. maj 2002 - 16:45 #3
Kan windows se din brænder.
Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 17:16 #4
Det kunne godt skyldes at der er en fejl på brænderen/laseren!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 17:45 #5
Ja,- windows kan godt se drevet.
Til layer : Min hardware kan selvfølgelig godt være i stykker, men jeg vil da gerne prøve de muligheder der evt. måtte være, for at prøve at løse problemet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 17:48 #6
Jeg skal måske lige tilføje, at drevet hverken kan se skiver med/uden data.
Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 17:48 #7
Selvfølgelig, det forstår jeg da godt :)
Avatar billede perwalther Nybegynder
03. maj 2002 - 18:03 #8
Prøv at rense drevet, hvis der sidder snask m.m. på laserhovedet, kan den ikke "se" skiven og tror derved at der ikke er nogen skive i. Prøv m. 1 rense-cd.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 18:25 #9
Uanset om det er en rense-cd, cd med data eller cd uden data sker der det, at få sek. efter at cd'en er ilagt, begynder kontrollampen på drevet at blinke, - således :  OO  OO  OO  OO  OO osv.
Avatar billede perwalther Nybegynder
03. maj 2002 - 18:45 #10
Ok, du kan selvfølgelig også skille den ad og rense optikken, det har jeg prøvet et par gange med held. Hvis garantien er udløbet så prøv. Faktisk kan en vatpind fugtet m. lidt spyt gøre arbejdet :-)Men husk, det er lidt følsomt, så tør/rens forsigtigt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 18:56 #11
Hej,- du siger noget mand... GARANTI !!! Den skal selvfølgelig på værksted.
Hvis det viser sig, at problemet kan afhjælpes via garantien, så er det lidt en skam, at perwather's kommentar ikke var et svar. Men han ka' måske nå det endnu.. -  GARANTI... Hvorfor f.... kom jeg ikke selv på den ide ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2002 - 18:58 #12
Undskyld at jeg stavede dit navn forkert.
Avatar billede perwalther Nybegynder
03. maj 2002 - 20:20 #13
Ok, da så får du et svar! Check Garantien. Specielt med en Plextor, det er trods alt brændernes Rolls ;-)
Held & lykke med at få den rep. el. byttet!
Avatar billede Hans Frederik Novice
03. maj 2002 - 22:18 #14
perwalther> hvordan virker en rense-cd, og hvor kan man købe en sådan på nettet
Avatar billede perwalther Nybegynder
05. maj 2002 - 16:15 #15
Dem jeg har set er lavet som en musik-cd hvor der er påsat en lille "børste". Ide'n er så at drevet skal afspilles af drevet, derved kører rundt. Således vil den lille børste farer hen over linsen og derved rense den for støv og lign. Hvis det derimod er tjære fra cigaretos, er jeg ikke sikker på at det virker!
Avatar billede dark-dk Nybegynder
06. maj 2002 - 13:32 #16
Jeg har den samme brænder og det tog mig laaaang tid at få den til at virke. Og jo - windows ku' også se den, meeen... Prøvede at sætte brænderen "til" på alle måder og kombinationer, opdaterede BIOS (Asus MB) og jeg sendte den tilbage og fik den byttet. Fint nok men det virkede heller ik' med den "nye". Men det der til sidst fik den til at virke var da jeg opdaterede min EIDE Controller. Bingo! Kører perfekt!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2003 - 23:36 #17
UNDSKYLD !!!!!!
Det er meget længe siden - men opdagede lige at jeg aldrig fik "afleveret" nogle point. Det er hermed gjort.
Fik iøvrigt repareret brænderen på garantien og den kører stadig upåklageligt :o)