Avatar billede budda Nybegynder
03. maj 2002 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bøger til nybegynder

Jeg søger begør hvor jeg lærer hvad C++ er hvordan det virker, og hvordan man bruger det..
og hvordan jeg koder C/C++/Visual C++
Så jeg kan lave små programmer..
Gerne nogen på engelsk og som kan købes i online (helt finde det billigste sted)

Points går den han der giver link til den bog jeg køber (max 1000kr)
Avatar billede tax Nybegynder
03. maj 2002 - 12:08 #1
Prøv www.planetsourcecode.com, der er masser af eksempler at se på.
Avatar billede budda Nybegynder
03. maj 2002 - 12:54 #2
ja men jeg vil gerne have en bog jeg kan læse og altid slåop i
Avatar billede soreno Praktikant
03. maj 2002 - 14:37 #3
hvis du kender principperne bag programmering vil jeg anbefale:
c++ from the ground up, herbert schildt
eller
standard c++ bible, stevens and walnum

måske kan de også bruges uden kendskab til principperne, men der er sikkert andre der er struktureret så de er bedre for begyndere.
Avatar billede perwalther Nybegynder
03. maj 2002 - 21:26 #4
Applications Programming in ANSI C af Richard Johnsonbaugh & Martin Kalin. Hvis du vælger den, så prøv at få den i ringbind, jeg har den selv med fast ryg (noget skidt) Den er på 870 sider og kostede under 500 kr. for ca. 1 år siden.
Avatar billede codemon Nybegynder
04. maj 2002 - 23:56 #5
Hvis du har programmeret før kan jeg klart anbefale accelerated C++ se evt.
http://www.eksperten.dk/spm/153589
og så er den billig
http://www.booksite.com/texis/scripts/oop/click_ord/showdetail.html?sid=3471&isbn=020170353X&music=&buyable=0
Avatar billede Zemich Nybegynder
23. juni 2002 - 15:39 #6
Hvis du ikke har programmeret før så start med noget smårt så du ikke hurtigt kører død i det. Jeg er selv startet med IDG's hæfte C++.
Dette hæfte lærer dig en del grundlægende ting, og koster kun 69 kr.
Det er også lidt øv at gå ud og bruge en plovmand på en bog om C++ og så det viser sig at du slet ikke kan lide C++ sproget.
Med noget smårt hæfte kan du med andre ord finde ud af om C++ er det rigtige for dig.
Håber det hjalp en del.
P.s. Det omtalte hæfte har ISBN: 87-7843-265-0

Når så du har fundet ud af om C++ er det rigtige til dig så kan du købe en god dyr bog.