Avatar billede arnepedersen Forsker
03. maj 2002 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering

Hej jeg er ny.
Jeg har købt en amitech pc´er med redigeringsprogram Pinnacle studie 7 og Pinnacle Express. ´PCén har styresystem XP. Jeg har et digitalt kamera( SonyPC"E ) med DV AUT, men ikke IN.
Mit problem er:
Når jeg har redigeret min video gemmer jeg den som avi fil og brænder den derefter ned på en almindelig CD. når jeg afspiller den på min DVD afspiller så låser den sig fast et kort stykke tid ved hvert sekvensafsnit. Min hot mail siger, at det er på grund af at programmet ikke er opdateret til XP. ER der nogen der har oplevet tilsvarende, eller som kan løse problemet for mig.
Jeg ser at jeg skal give point. Helt ærligt enten har jeg ikke læst ordentlig pa tilmældingen, eller også er jeg lidt dum.
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 14:36 #1
ja, men kun hvis du er tilfreds med svaret.
Hvordan brænder du cd´erne??? du kan ikke brænde dem direkte ned i avi.
Du skal helst bruge windows 2000 driverne (find dem på www.pinnaclesys.com)
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. maj 2002 - 15:24 #2
Tak for svaret. Jeg redigerer videoen i studio 7 og gemmer dem som AVI fil. Det skal jeg iføge manualen. Dernæst brænder jeg filen ned på en CD i Express. Det giver ikke noget godt resultat. Du skriver jeg skal hente driverne fra Win 2000, kan de arbejde sammen med XP?
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 18:18 #3
Det har nok ikke noget med driverne at gøre, men du kan sagtens bruge dem til xp. CD Express må konvertere filerne til mpeg, før den brænder dem.
Hvordan er det lige præcist dårligt? det skyldes højst sandsynlig mpeg komprimeringen.
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 18:22 #4
Hvilket format gemmer du i?
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. maj 2002 - 10:35 #5
Jeg går ud fra du selv benytter studio 7? går ind i Make Movie og gemmer filen som AVI. Det er den eneste jeg kan brænde fra Express, jeg har prøvet med at gemme den som mpeg, det vil Express ikke godkende som format.Du spørger hvordan det er dårligt. For det første fryser billedet et kort sekund ved hvet sekvensafsnit. Og kvaliteten er langt fra originalen, når jeg afspiller den på DVD. Hvis bruger de samme programmer som mig, kan du så ikke beskrive hvordan du gør. På forhånd tak.
Avatar billede outsider Nybegynder
04. maj 2002 - 17:20 #6
Jeg bruger Premiere og skal til at bruge Avid, men jeg kender udemærket programmet. Du skal rigtigt nok gemme filen der skal brændes som Avi, men din output fil må være mpeg1 eller mpeg2 eller mpg. Mpeg1 (mpg) bliver brugt til VCD og mpeg2 bliver brugt til DVD.
Du må kunne vælge hvilket format den endelige fil skal ligge i.
Det kunne være VCD, SVCD eller dvd. Det kan også være du kan justere opløsning, og bitrate. Hvilken opløsning er din avi fil i? hvis det er 720X576 eller lign (fuld dv opløsning) kan du kun lave SVCD eller DVD. Prøv så at ændrer opløsningen til 352X288 (når du gemmer din avi fil) importer den så i Express og gem som VCD. Hvis du bliver spurgt om tv standard, skal du vælge PAL.
Virker det nu?
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. maj 2002 - 09:22 #7
Ja, jeg vælger ganske rigtigt VCD eller SVCD. Med de kan være jeg skal ændre Codecs, som jeg i øvrigt ikke ved hvad er. Som du nok kan fornemme, så er jeg meget ny i"faget". Det kunne måske være en god ide at jeg ringer til dig. Hvis det er ok.  kan du give mig dit tlf.nr. på en mail. min mail er: arnesyd@mail.dk
Avatar billede outsider Nybegynder
06. maj 2002 - 09:37 #8
Et codec er et komprimerings system. Fx mpeg, DivX og DV.
Har du ICQ? ellers sender jeg lige et tlf nummer, men jeg kender som sagt ikke Express.