Avatar billede blaatand Nybegynder
29. april 2002 - 23:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd i AVI film som ikke funkler?

Hmm, jeg har en film liggende her på min pc som virker fino på pceren (avi format) lyd og det hele (efter at jeg har instaleret DivX filerne der).

Min ven med DvD afspiller vil gerne se filmen på et normalt tv. Normalt plejer jeg at kunne bruge nero til at lige dragge filen over, og trykke brænd, men den funkler ikke denne gang.
Jeg har kigget i virtual dub, og den kommer med en fejl på lyden... noget med at åbne lyden, og gemme som wav, og derefter lægge det ned som avi igen...

jeg står bare med åben mund og polypper, og fatter nada :)

Nogen der vil give et kvalificeret bud på hvad man kan gøre?
Avatar billede blaatand Nybegynder
29. april 2002 - 23:28 #1
VirtualDub has detected an improber VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header standard CBR values during processing for better compabibility. This may introduce up to 0 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant birate encoder. (bitrate: 128.0 € 0.1 kbps).

Det er min fejlmelding, hvis nogen kan få et kick ud af det :)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
30. april 2002 - 06:50 #2
den fejl får jeg også en gang i mellem. hvis du bruger fremgangsmåden i dette link, burde du ikke have nogen problemer :-) http://www.vcdhelp.com/divxtovcd.htm
her er udtræk fra linket.

Start Virtualdub. Open your video File->Open video file.(if you get any warnings just ignore them because you won't edit the video just extract the audio)
Select File->File Information and note the fps as the video source fps because you will need it later. 29,970 fps is the video source fps(frames/s) in this case.
Select under Audio->Full processing mode.
Select Audio->Compression and select <No compression (PCM)>
Select Audio->Conversion.
Change the the Sampling rate to 44100Hz if you are going to make VCD or SVCD MPEGs.
Save the wav by clicking on File->Save WAV...the wav will be a huge audio uncompressed video file(about 10 MB/minute so for this 80 min movie a 800 MB wav file).

du må lige sige til, hvis du har brug for en oversættelse :-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
30. april 2002 - 07:59 #3
Takker for det. Nej jeg har ikke brug for en oversættelse :)

Jeg fandt selv en løsning under vejs, men jeg tror ikke den har været så smart som den der er der :-/

Jeg gjorde noget lignende, udover at jeg komprimerede lyden til et eller andet format, og ingen conversion.

Nu må jeg se hvordan det kommer til at se ud... håber på det bedste :)

Tak for hjælpen!
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2002 - 08:05 #4
>>blaatand
echsphilee har ret!
Fejlen kommer fordi at ham der har encodet filmen har encodet lyden med en variabel bitrate...
Bare følg echsphilee's procedure, og så er du jørende igen... Når du så har trukket lyden ud af filmen skal den indsættes igen... Det gør du på følgende måde:

Åbn VirtualDub og hent din film ind... Ignorer meddelsen der kommer i starten.
Vælg Audio->WAV audio... og hent den WAV-fil du har lavet.
Vælg Audio->Compression og brug det codec du nu syntes...

Resten burde du selv kunne klare, hvis du har leget med VirtualDub! ;)

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2002 - 08:06 #5
oki! :)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
30. april 2002 - 17:29 #6
takker for point, og held og lykke med det :-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
30. april 2002 - 17:30 #7
joo tak :)