Avatar billede jgs Nybegynder
29. april 2002 - 23:01 Der er 7 kommentarer

CF-kort skrivebeskyttet

Er der nogen,som har oplevet,at et CF-kort optræder som skrivebeskyttet,jeg kan sagtens læse det,som er på det, men jeg kan ikke komme i kontakt med det  iøvrigt,hverken med PC eller med digi-kamera(i kameraet kører formateringsprocessen tilsyneladende)og har ikke fundet måden at låse det op på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2002 - 23:44 #1
hvilket styresystem bruger du, lyder som Win2k eller WinXP.

Er det et af disse kunne du prøve at behandle det som administrator, evt. tage ejerskabet over den!
Avatar billede jgs Nybegynder
01. maj 2002 - 20:59 #2
Hvordan "tage ejerskabet over det"??

Det andet er prøvet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2002 - 21:28 #3
der findes nok en hurtigere metode end den jeg bruger når jeg skal overtage ejerskabet på en mappe.
Først og fremmest skal du gøre det med Admins rettigheder.

Højreklik på den mappe eller emne du vil ha' rettighederne over, vælg Deling og Sikkerhed> vælg fanabladet Sikkerhed
Tilføj dig selv (med admins rettigheder)
Vælg Avanceret nederst, nu kommer du ind hvor du kan tilføje dig selv for at få rettighederne.
Avatar billede jgs Nybegynder
01. maj 2002 - 21:57 #4
Jeg har ikke noget faneblad ved navn Sikkerhed
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2002 - 22:01 #5
jeg spurgte i starten om hvilket styresystem du bruger, det jeg har rådgivet dig i er til Win2000 eller WinXP.
Avatar billede jgs Nybegynder
02. maj 2002 - 16:43 #6
Jeg har Xp
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2002 - 18:12 #7
hvilket format bruger du?
FAT32
NTFS - sidstnævnte skal du bruge hvis du vil se sikkehed i mapper, filer og enheder som f.eks. printere m.m.