Avatar billede tille Nybegynder
29. april 2002 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor afspilles i slowmotion

Jeg har en optagelse, lavet med min webcam, men som en avifil.

når jeg afspiller den, foregår det i slowmotion.

Jeg er helt grøn på det her område, så det er sikkert et eller andet banalt jeg har glemt, men hvad?

Jeg har optaget den via WebCam Control Center, framerate 15, MPEG 1 komprimering,
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 10:41 #1
Jeg ville gætte på at det er fordi at din framerate kun er på 15!
Avatar billede tille Nybegynder
29. april 2002 - 10:42 #2
jeg har også en optagelse hvor den var 30, der var nøjagtig samme problem
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 10:42 #3
Hmm. Så ved jeg det ikke...
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. april 2002 - 10:45 #4
Prøv en gang at åbne din fil med VirtualDub ( www.virtualdub.org ) og gå ind under File->Information... Så fortæller du lige hvad der står! :)
Avatar billede tille Nybegynder
29. april 2002 - 11:11 #5
hermandsen: der står:
framesize - 240x176, 15.000 fps (666666 us)
# of frames (time) - 34952 (38,50)
decompressor - Microsoft MPEG-4 Video Codec V1
Number of key frames - 350
min/avg/max/total key frame size - 5383/5905/6622 (2019K)
min/avg/max/total delta frame size - 104/1230/4676 (41568K)
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 11:38 #6
Jeg vil gætte på din framrate skal op på mindst 50 for at det ikke er slowmotion!
Når du kører dit webcam alm. så du ser dig selv på skærmen går det så også i slowmotion?
Du kan stille hvor mange frames den skal bruge i Capture/video på mit anyway :)
Avatar billede tille Nybegynder
29. april 2002 - 11:52 #7
adidaz: når jeg ser webcam alm, er det ikke i slo-mo

jeg havde opfattelsen at alt over 15 var spild, da øjet ikke kan opfatte det alligevel, men det er måske bare mit novicestade indenfor video der skal opdateres. nogen gode adresser for at få info?
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. april 2002 - 13:27 #8
For at øjet opfatter video som levende billeder, så skal det mindst være optaget med 24 FPS... Kan ikke lige sende dig et link, men er ret sikker, da jeg har læst det flere steder! ;)

Har du forresten prøvet at afspille din film på en anden computer end din egen? Det kunne jo også være opsætningen af din computer der var skyld i det... Prøv evt. også at optage fra en anden computer...

//hermandsen
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 14:28 #9
Det er  30 fps. men lige meget jo  Jeg ved bare at hvis jeg skruer mit CAM
ned på 15 fps,når den viser prewiew går det i slowmotion.
Hvis jeg så sætter den på 30 går det lidt mere live agtigt osv osv
altså skal stadig stille det i instillinger for den video_fil du vil lave
på mit er det Capture/video der kan jeg stille hvor mange FPS den skal bruge  Prøv evt med 30 fps og se.
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2002 - 07:55 #10
>>adidaz
I America viser de fjernsyn med 30 FPS. Dog er det sådan at de i biografen (og på DVD'erne) bruger omkring 24-25 FPS. Nogle bruger 30, så godt ord igen... Det er pga. de mange bevægelser i billedet. Det gør de enkelte billleder uskarpe, men som en helhed opfattes de som levende billeder.

Spil er noget andet. Her sigter man efter 72 FPS. Simpelthen fordi alle billeder skal være så skarpe som muligt. Jeg ved godt at nogle kører med 150 FPS eller noget, men det er altså unødvendigt.

I får lige den artikel med som jeg fandt på Google! ;)
http://www.penstarsys.com/editor/30v60/30v60p1.htm

//hermandsen
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:41 #11
i action spil gælder det om at have så høj en framerate som muligt, da 125 fps hurtigt kan droppe til 20-30 stykker hvis der kommer en masse eksplosioner osv.
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:43 #12
http://www.vcdhelp.com/svcd.htm . Her forklares hvad SVCD er, og hvor mange fps der er alt efter om det er PAL (europæisk standard) eller NTSC (US)

Tille:
Hent den nyeste Mediaplayer fra www.microsoft.com/download . Når dette er installeret skulle den ikke gerne spille i slowmotion længere, men da din film er på 15 fps vil den helt sikkert fremstå hakkende.

Håber det hjælper