Avatar billede t_peters Nybegynder
28. april 2002 - 13:45 Der er 5 kommentarer

Langsom logon Win200 til Win2000 Server

Jeg har 3 stk win2000 PC'ere koblet op mod en win2000 server (SP2). Når PC starter går der meget lang tid med at logge på serveren ? Er det noget med DNS ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. april 2002 - 13:56 #1
Det lyder meget som noget DNS.... hvilken DNS server bruger du på dine klienter?
Avatar billede t_peters Nybegynder
28. april 2002 - 14:20 #2
Jeg kører DHCP - default værdier ved en standard WIn2000 server installation. Vi skal have installeret ADSL - men i mellem tiden kører klienterne på en modem forbindelse med Tele DK DNS server opsætning.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. april 2002 - 15:43 #3
Okay - så har du problemet der. Dine klienter skal bruge jeres DNS server .. ellers får de problemer med at finde netværket/serverne.
Avatar billede t_peters Nybegynder
28. april 2002 - 16:31 #4
Lige for at have det helt klart ..det vil sige at jeg skal indtaste serverens IP adresse fx 192.168.1.0 i klienternes DNS felter
Avatar billede nielsvp Nybegynder
28. april 2002 - 23:36 #5
Du skal indtaste ip adresse på din windows 2000 server.

Derefter skal du sørge for at der er slået forwarders til på dns serveren så du kan opløse internet adresser.