Avatar billede kvorning Nybegynder
28. april 2002 - 11:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flowstop når data sendes/modtages til/fra server

Hej

Styresystem: Windows 2000 SP2 + "Security Rollup Package January 2002"
Netkort: DLink TX-538

Jeg har et mærkelig problem:
Jeg oplever flowstop når jeg skal have data ind/ud af netkortet på serveren. Den flytter data hurtigt det første sekund, og så stopper den og flytter så lidt data adgangen - i små ryk. Det gælder både kopiering via FTP og Windows-sharing. Endog når jeg surfer på nettet fra serveren!

Jeg har prøvet et andet netkort og sat netværks-kablet fra en 100Mbit switch over en 10Mbit hub. Desuden har jeg prøvet at tvinge netkortet til at køre 100Mbit - full diplex (som switchen gør).

Hjælp mig!

På forhånd tak!

Hilsen Lars Kvorning
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. april 2002 - 18:31 #1
Prøv at deaktiver Spanning Tree funktionalitet på switchen (hvis der er management i din switch).

Er switchen med management, kunne du desuden prøve at tvinge den ned i half duplex (alene for at teste). Går det bedre her, kunne det være en defekt i switchen, eller en anden netværksenhed der broadcaster som en vanvittig.
Avatar billede kvorning Nybegynder
02. maj 2002 - 20:01 #2
Det var også galt før jeg fik switchen - altså da jeg kun brugte min 10Mbit hub.

Jeg vil prøve at tvinge switchen ned i half duplex - hvis den kan. Switchen er den 4-ports som sidder i en Cisco PIX 501.
Avatar billede kvorning Nybegynder
16. september 2002 - 19:15 #3
Jeg kender flere nu, som har samme problem med en P200Mhz og Win2K (som var samme størrelse maskine som min)