Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:25 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

kommentar/svar

med mindre man er 100 % sikker på at ens indlæg er korrekt, og vil løse spørgerens problem, bør man lægge en kommentar, og så se lade spørgeren bede en om at lægge svar, hvis han/hun kunne bruge det til noget.
hvorfor ikke droppe kommentar/svar og lade det være op til spørgeren, hvem der skal have point?
grunden til at jeg fik tanken, er at alt for mange skynder sig at lægge et svar i et spm. i håb om at det bliver accepteret. Dette forekommer specielt i spm. med høje point.
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:27 #1
du har en pointe, men spørgeren kan jo afvise dit svar, så det ser jeg intet problem i.½
Avatar billede otis Nybegynder
26. april 2002 - 08:28 #2
hvad så med dem der kun vil hjælpe, og ikke ønsker point ? :) -
"Jeg ville ikke ha point" - "Nå ? men du har skrevet her, så du SKAL ha dem" :/
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. april 2002 - 08:30 #3
Man kan sige, hvorfor ikke bare have muligheden for at acceptere en kommentar? Den kan jo ofte løse problemet. Et spørgsmål kan jo fx nogen gange give svaret.

Men det er jo ikke det store problem - alle får som regel deres point :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:32 #4
klgn>>det kan du have ret i. men at fjerne muligheden, kunne også tilskynde nogen til at drosle deres pointjagt lidt ned.

otis>>er der nogen der har noget imod at få point? har svært ved at forestille mig nogen stille sig på bagbenene pga. det. hvis de er ligeglade med point, så er de jo netop...ligeglade :-)
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:34 #5
øh, jeg tror ikke, der er nogen decideret pointjagt herinde. Jeg fornemmer, at man kun svarer på spørgsmål, man føler, man kan give et kvalificeret bud på
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:36 #6
startfirma>>det var såmænd heller ikke så meget fordi jeg tror at dem der lægger kommentarer bliver snydt. det er da mere spørgeren, som risikerer det. hvis han/hun lægger et spm. med feks 200 point, og efter 15 sekunder får et svar, der hedder "formatér!!" så er det jo ikke nødvendigvis det rigtige svar. Så formaterer X sin computer og bruger en hulens masse tid på det uden grund...for så bagefter at læse at 2 timer senere var der en der svarede "nå, den er da nem nok, du skal bare..."
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:37 #7
det er da spørgerens eget problem, svarer kan jo ikke tage ansvar for dennes gerninger
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:37 #8
klgn>>langt de fleste herinde er her for at hjælpe, men der er bestemt også en gruppe, som kun tænker på point...
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:39 #9
"spørgerens eget problem". ja det vil svareren nok sige efter han har givet et dårligt svar og scoret 200 point...
det virker sq da ikke helt retfærdigt overfor spørgeren, eller hva?
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:42 #10
jamen helt ærligt - det er det sgu!!
Spørger kan jo bare vente lidt, man skal jo ikke give points til den første, det skal være til den, der kan give det mest kvalificerede svar - og det er spørgeres eget problem.
Hvis han formatterer og bagefter finder ud, af der var en bedre mulighed, så tough luck. Ham, der har anbefalet format c:, har jo svaret efter bedste evne, at han så ikke vidste bedre, er der ikke noget at gøre ved.'

/klgn
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 08:44 #11
jeg blander mig lige lidt..
echsphilee >> nej det virker ikke retfærdigt, men jeg har heller ikke set sådanne tilfælde endnu!
Og desuden er det jo sådan det fungerer, her på eksperten! Personligt synes jeg det er godt med forkellen ml. kommentar og svar! Det gir også spørgeren et billede af om det er noget man skal tage seriøst (=svar) eller kun skal tage som et bud på en løsning (=kommentar)!
Så kan problemet være, som du siger, at der er nogen der lægger et svar som f.eks. "formater" - men dem der gør det, blir som regel også lige sat på plads, af mere erfarne brugere! Jeg har i hvert fald gjort det temmelig et par gange! Og som regel kan folk godt se at de har dummet sig.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:45 #12
det er da muligt at han har svaret efter bedste evne, men begrundelsen for hans svar er jo ikke at hjælpe, men at score point. og det er jo ikke det E er her for...
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:46 #13
metal_hansen-> Præcis, men det er altså også spørgers eget ansvar at sortere blandt svarerne
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:47 #14
Du ved da ikke, om han udelukkende går efter point.
Hvis det er problemet, så skal folk bare lære ikke at udelove 100 point hele tiden!
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:48 #15
metal hansen>>ja lyder meget fornuftigt. og hvis det kun er inde i mit hoved det er blevet til et problem, så vil jeg da lukke og slukke her. men holder nu lige åbent lidt endnu, da jeg håber ikke at være den eneste med dette synspunkt...:-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 08:48 #16
echspilee >> ja - det er derfor man skal fortælle svareren at det ikke er sådan det foregår herinde!

klqn >> ja det er sæføli en del af det! Men jeg ser ikke noget problem i at blande sig i et sp. hvis man kan se der er totalt latterlige svar blandt svarene.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:50 #17
klgn>>nej, jeg ved ikke om hvad hans begrundelse er, og det ved spørgeren heller ikke...og det er jo det, der er en del af problemet.
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:50 #18
det er nu klgn, men lad nu det ligge:)

Nej, det er jo ik meningen - man skal blande sig og sige - hov, jeg har prøvet så'n og så'n og det virkede altså bedre en format c: og så er det også lettere
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:50 #19
echsphilee-> Ikke forstået
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:51 #20
hvis det altså er et problem, og ikke bare min hjerne der har bad sectors
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:53 #21
jeg synes snarere, det er et problem at folk opretter flere brugere og så udlodder 200 points, hvis de er desperate - det er jo heller ikke meningen herinde. Det er pointudlodningen, jeg ser som et problem. Det er der, der skal tages fat, hvis vi skal ha luget ud i de såkaldte pointjægere
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 08:54 #22
echsphilee >> jeg synes ikke det er et problem! Det er irriterende, men jeg synes ikke det vil blive bedre, hvis man fjerner svar/kommentar!

klgn >> sorry ang. dit navn - hvorfor har de også lavet vores navne, så de er understregede!?!! Jeg hedder metal_hansen og ikke metal hansen ;0)
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:55 #23
metal_hansen->ja, det er også mig en gåde, det kan nemt rettes i stylesheet. Man ku jo nøjes med underline i a: hover
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:55 #24
klgn>>(oversættelse fra mit sprog til dansk) ingen, undtagen svarer selv, ved hvad begrundelsen er for svaret. hvis spørger kunne se om svarer var pointliderlig eller bare sikker i sin sag, kunne spørger med sindsro handle udfra det. dette kan jo naturligvis bare ikke lade sig gøre. ved at fjerne kommentar/svar fjerner man samtidig en del af usikkerheden.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 08:57 #25
det der er jeg sq ikke engang sikker på at jeg selv forstår...melder snart mig selv for at spamme i mit eget spm...*GG*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 08:57 #26
klgn > ja - og jeg mener endda at det for 1/2 år siden var sådan! (altså a:hover-underline)
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 08:59 #27
echsphilee-> Ja, men hvis svarer blot skriver format c: uden grund bør man jo straks være forbeholden som spørger. Det er simpelthen ikke svarerens problem. Det er selvfølgelig skod, men that's life. Det er jo det samme med spil. Hvis du fra en ven har hørt, at det nye racerspil er helt vildt fedt, og så drøner ned og gi'r 4-500 for det, tager det med hjem, prøver det, og synes, det sutter - det er jo også dit problem. Din ven syntes, det var fedt - der synes du ik...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 09:00 #28
klgn > enig i at det ikke er svarerens problem!
Så skal man som spørge jo sige; " kan det virkelig passe?"
og så kommer der jo sikkert et par stykker der siger; "nej, nu skal du bare høre..."!
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 09:00 #29
metal_hansen-> Jeg husker det ikke, desværre - har haft min bruger længe, men har været offline herinde MEGET længe
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 09:03 #30
metal_hansen -> Korrekt - det er det samme med medierne, dem skal man heller ikke altid tro på..-.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 09:04 #31
klgn>>synes ikke sammenligningen holder, medmindre ens ven med spillet sagde at det var fedt fordi han syntes at man havde for mange penge. nej, han har selvfølgelig anbefalet spillet, fordi han ved det er godt. at andre så ved at det er noget lort, er en anden sag. i dette teoretiske tilfælde på E ved svarer jo godt hvorfor han gør som han gør. ikke for at hjælpe, men for at score point. og han er formodentlig fløjtende ligeglad med om det er rigtigt eller forkert...
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. april 2002 - 09:05 #32
ordkløveri  :D
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 09:06 #33
echsphilee-> Du har ret, den var ik helt go:)
Men faktum er, at vi ikke skal skride ind med sanktioner overfor spørger - det er jo helt latterligt - det er udelukkende spørgers problem
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 09:07 #34
startfirma ->Enig, men det er rart at få testet argumenterne af og til:)
Avatar billede klgn Nybegynder
26. april 2002 - 09:07 #35
øh spørger skal erstattes med svarer...
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 09:08 #36
startfirma>>ja kan godt se det *GG*

jeg trækker mig tilbage og kører lige en scandisk på mig selv. wish me luck :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 09:10 #37
echsphilee >> husk at sætte vinge i "ret fejl automatisk" ;0) *G*
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. april 2002 - 09:12 #38
kører 3.11 på 1.sal, så det er begrænset med valgmuligheder jeg har *GG*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 09:16 #39
*GG*