Avatar billede herrk Nybegynder
21. juni 1999 - 20:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AVA-1505 SCSI understøttelse

Jeg sidder med et gammelt Adaptec AVA-1505 SCSI host card som jeg ifølge kernel''en kan bruge i linux, med det forbehold at jeg manuelt skal sætte IRQ''en. Men når jeg loader modulet med insmod låser den bare, og det hænger også hvis jeg vil sætter den op som SCSI-adapter under installationen.

Jeg gider ikke købe et nyt fordi det virker fint i windows, og ifølge kernel''en skal det jo virke.

Håber i kan hjælpe

/HerrK
Avatar billede roqqer Nybegynder
21. juni 1999 - 23:56 #1
Du kan bruge LILO append option

f.eks:
append="aha152x=0x340,11,7,1"

for at konfigurere dit host card under boot på IO=0x340, IRQ 11, host IRQ=7 og port=1. Dine indstillinger er måske anderledes. Det har virket for mig under RH5.2 og RH6, med AVA1505 host card.

/roqqer
Avatar billede herrk Nybegynder
22. juni 1999 - 11:53 #2
har prøvet, men prøver lige under SuSE... jeg prøvede at skifte for at få det til at virke
Avatar billede herrk Nybegynder
22. juni 1999 - 20:08 #3
Jeg har lige fået det til at virke efter at jeg købte en ny version af RedHat 6.0, min gamle må have været i stykker