Avatar billede slebcsysdk Nybegynder
24. april 2002 - 18:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Matrix RAW print og windows

Jeg kan printe direkte til printeren gennem en RAW spool. Men de karakterer der kommer ud er fra ISO-8859-10 eller ANSI 1250 men jeg kan kun sætte karaktersættet til 865, 850, 858 eller lignende.

Hvordan gøres dette fra VB?
Avatar billede slebcsysdk Nybegynder
24. april 2002 - 21:21 #1
Mere info:

Jeg bruger winspool.drv og bla. funktionen:

Public Declare Function WritePrinter Lib "winspool.drv" (ByVal hPrinter As Long, pBuf As Any, ByVal cdBuf As Long, pcWritten As Long) As Long

Er der noget i VB som kan konvertere fra ANSI 1250 til OEM 860, således karakterer der sendes til printeren er i 865 codepage?
Avatar billede slebcsysdk Nybegynder
01. maj 2002 - 17:14 #2
Jeg skulle bruge functionen CharToOem i user32.lib