Avatar billede holck Nybegynder
23. april 2002 - 23:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværkrendering

Hjælp!( 3DSMax4.2 problem)
Jeg sidder med 14 maskiner i et velfungerende netværk under WinXP (koblet en win2000 server på)
Jeg vil gerne rendere en hulens masse billeder i netværket, og jeg kan godt sætte svineriet op, skabe kontakt via "network rendering manager" og "Queue manager", OG rendere projekterne, men alle de renderede billede lægges lokalt på den enkelte "rendering server" i en mappe med det navn jeg har bestemt på projekt maskinen skal være "´target" dvs. "manageren" samler ikke de renderede billeder sammen på een maskine men lader serverne lægge dem lokalt...ØV.
Jeg ved at jeg skal sætte noget op med UNH ( tror jeg ) navngivning ( \\maskin\mappe\undermappe\fil.navn ) men HVOR ?????
Hjælp mig lige HVA´ ?  ;-)
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
23. april 2002 - 23:43 #1
Nedenstående tråd kørte for ikke så lang tid siden. Der står muligvis noget brugbart.

http://www.eksperten.dk/spm/191698

/* helmer */
Avatar billede geek Nybegynder
26. april 2002 - 15:02 #2
Er længe siden jeg har leget med net render, men så vidt jeg husker er det fordi du på din server har valgt at gemme dine filer i f.eks. "C:\temp\"
Det du skal gør er at dele dit temp bibleotek med fuld skriverettigheder self. og så skal du vælge det bibleotek via andre computere like : "\\Min Copmuter\temp"
så skulle det virke

Geek
Avatar billede geek Nybegynder
21. januar 2003 - 21:40 #3
Nogen grund til du afviser svarende ?
Avatar billede holck Nybegynder
21. januar 2003 - 22:03 #4
Ja,Geek!
For det 1. er ? oprettet for 9mdr. siden, og for det 2. løste det IKKE mit problem, da slet ikke dit svar.Derfor afvisningen.
Løsningen var væsentligt mere kompliceret, men jeg fandt den i samarbejde med et gameprogrammerings firma i Århus.
Avatar billede geek Nybegynder
24. januar 2003 - 20:17 #5
Du er sq da en spade !!!!!!!!!!!!!!!

Tro mig mit svar passede, har haft præcis det samme problem !!
Men du overvejede ikke at skrive hvordan du så løste problemet ??
Så vi andre også fik en smule ud af dette spørgsmål...

EFTERSOM DET ER POINTEN MED EXPERTEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede geek Nybegynder
24. januar 2003 - 20:17 #6
Ellers kunne du måske for 9 måneder siden have skrevet det ikke virkede !?
Avatar billede holck Nybegynder
24. januar 2003 - 21:06 #7
Her slutter tråden!
Geek det er vel ikke ideen at man skal kommentere de svar der ikke du´r ?
Jeg vil ikke gengælde dit flame,( det siger mere om dig) men fortsæt i den stil og du kunne få problemer med at forblive på Experten.
Avatar billede geek Nybegynder
25. januar 2003 - 15:58 #8
(det siger mere om dig)  Tjaaa har du vel ret i, men blev en smule pisset over du blev nødt til at rakke ned på mit svar, eftersom jeg jo bare prøvede at hjælpe dig (hvilket self. er sidste gang)

Jow det er ideen at kommentere hvorfor svaret ikke virkede, hvordan skulle jeg ellers kunne vide at det ikke hjalp, eller at det rent faktisk hjalp, men du bare var for nærrig og ikke ville af med dine point...

Men så skriv for satan da hvad du gjorde for at få løst problemet, så vi andre ikke skal stille det samme spørgsmål igen !!!
Avatar billede holck Nybegynder
25. januar 2003 - 17:04 #9
OK, Geek!
Vi kan alle miste besindelsen, det er OK!
Jeg ville fantastisk gerne lave et indlæg hvor jeg beskrev løsningen, men jeg kan desværre ikke huske den, men:
Man skulle dele et bibliotek på den maskine hvor "render manager" (RM)kørte, herefter installere "render servers" på alle implicerede maskiner, du skal ikke vælge RM directoratet fra de enkelte servers, det styrer RM selv, navngivningen var noget med( hvis jeg husker ret)..\\maskine\mappe\undermappe\fil.navn  Når man starter renderingen fra RM, men som du kan læse er jeg lidt i tvivl om det exacte, derfor min tilbageholdenhed med "bare" at skrive "noget", jeg skalæ gerne sætte det op igen, så jeg kan komme med et kvalificeret indlæg, er det fair/rimeligt for at begrave stridsøksen ??
M.
Avatar billede geek Nybegynder
26. januar 2003 - 01:14 #10
Du behøver skam ikke komme med et mere kvalificeret indlæg...
Dit sidste indlæg var skam udemærket, bare det jeg søgte helt fra start af :)

Yepz stridsøksen er blevet dækket grundigt til igen :)

Geek