Avatar billede desies Nybegynder
22. april 2002 - 15:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Cisco 677 router

Nu har jeg snart kæmpet længe med min router.
Jeg prøver at ICQ til at virke. Inde på Cybercity's support fandt jeg denne sætning:
set nat timeout udp 3600
set nat entry add 10.0.0.2 4000 <WAN-IP> 4000 udp
set nat entry add 10.0.0.2 3000-3019 <WAN-IP> 3000-3019 tcp
Jeg retter den så til med min egen ip. Men når jeg forsøger at bruge den for jeg bare at vide at jeg har valgt forkerte porte. Hvad gør jeg galt??
Jeg prøver samtidig at få noget Peer to peer halløjsa til at virke. Men hvis jeg connecter til en person og han sidder bag en firewall bliver jeg "lukket" ude og omvendt. Jeg har fået at vide at det er en indstilling i min router der gør det. Er det rigtigt og hvis der er hvordan retter jeg det så??
Avatar billede aagaard Nybegynder
22. april 2002 - 15:32 #1
Jeg har selv Cybercity og køre selv med ICQ og jeg har ikke noget problem og jeg skulle ikke skrive alt det der som du skal som du har skrevet ovenover her. Har du ADSL ?? Hvis du har, har du så fået åbnet alle dine porte????
Avatar billede aagaard Nybegynder
22. april 2002 - 15:33 #2
Mit virkede lige med det samme uden at skulle skrive alt muligt
Avatar billede skwat Praktikant
22. april 2002 - 15:35 #3
for at du kan angive et portrange i en Cisco model dejskraber skal du have den nyeste firmware. På CC's hjemmeside kan du læse hvordan du opdatere.
alternativt skal du bare lave en linje per port
eks.
set nat entry add 10.0.0.2 3000 <WAN-IP> 3000 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 3001 <WAN-IP> 3001 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 3002 <WAN-IP> 3002 tcp osv.

./Skwat
Avatar billede skwat Praktikant
22. april 2002 - 15:35 #4
aagaard kan du også lave en filoverførelse?
Avatar billede desies Nybegynder
22. april 2002 - 16:23 #5
En ting til... Jeg har Tiscali som udbyder... Har det nogen forskel...
Avatar billede aagaard Nybegynder
22. april 2002 - 16:24 #6
skwat>> Nej det har jeg ikke, Har du fået åbnet alle dine porte?? Jeg bruger også MSN Messenger 4.6 (Den nyeste VERSION) Den kan man hellere ikke sende filer over kun hvis man sidder i et netværk og man kan hellere ikke snakke over det da der er en fejl i den Nyeste version af MSN Messenger 4.6 og man kan kun hvis man sidder i et netværk
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. april 2002 - 17:05 #7
desies> Nogen gange hjælper det at skrive 0.0.0.0 i won (wan) addressen istedet for din rigtige ip...
men mit bud er at det er dit icq der er sat forkert op...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. april 2002 - 17:09 #8
du kan eventuelt kigge her -> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
Det er cybercitys forklaring på hvordan man sætter deres cisco routere op (samme som din og min :)
Avatar billede desies Nybegynder
22. april 2002 - 19:58 #9
det er lige netop den side jeg bruger...
Avatar billede desies Nybegynder
22. april 2002 - 20:06 #10
Nu har jeg gjort som der står på siden men ICQ virker stadigvæk ikke...
Hvad med det der peer to peer... Er der slet ingen der kan hjælpe mig der??
Avatar billede desies Nybegynder
22. april 2002 - 20:26 #11
jeg tager det lige i mig igen... ICQ virker fint nu.. Men jeg har sadig problemer med det der peer to peer.
Kom nu en eller anden der er cirka 75 point til den der svarer....
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. april 2002 - 21:16 #12
peer to peer?! er det når man seneder med icq eller et andet program?
Avatar billede skwat Praktikant
22. april 2002 - 22:18 #13
Ja det har en forskel at du har tiscali, du skal nemlig have et CC user/password for at kunne opdatere fra deres side af.
Avatar billede ithelp Nybegynder
23. april 2002 - 11:25 #14
jeg bruger selv WOL da deres router ikke har en tendens til at resætte ens egne indstillinger, men det kan da stadig lade sig gøre på CC også. nu kan jeg ikk liiiige huske hvad det er for nogle porte icq bruger men den kan ændres til at bruge flere forskellige...
mit råd er at gå ind i icq og blive ved med at skifte porte intil du har fået alle de porte den bruge også åbne dem alle (dette vill selvfølig være et sikkerhed problem for et firma men ikke for en privat)

det siger naturligvis sig selv at du ikke skal ha nogen form for firewall på din box i forvejen :)

det der gir problmet er at routerens firewall kun tillader de forbindelser at komme ind som DU har startet, men når der så er en udefra der vil overføre en fil starter de en særskilt forbindelse som routeren firewall ikke tillader :(
jeg har hørt lidt om at de ar fået rettet det i den nyeste icq så filoverførsel bruger samme forbindelse som du lavede da du loggede på (ligesom text beskederne gør) men du må ikke hænge mig op på det :)
Avatar billede desies Nybegynder
23. april 2002 - 17:37 #15
Jeg prøver lige igen.....
Mit problem med ICQ ER blevet løst....
Mit peer to peer problem er IKKE blevet løst....
Det jeg helt konkret har problemer med er WinMX.. Hvis jeg skal hente fra en person der sidder bag firewall bliver jeg smidt af efter et kort stykke tid og hvis en bag en firewall henter fra mig bliver han også smidt af.....
Avatar billede jammerlab Nybegynder
23. april 2002 - 17:51 #16
hvad var det lige præcis der fixede dit icq? Spørgsmålet kører på dit icq, og vi hjælper dig og du aviser vores svar.... hvad var det lige der fixede det?
Avatar billede desies Nybegynder
23. april 2002 - 21:42 #17
Min fejl...
skwats løsning hjalp mig.. Det var sådan set jo ikke et problem med ICQ nærmere med min router. Som skwat sagde ville den ikke godtage den kommando fordi jeg ikke har den nyeste firmware...
Så spørgsmålet kører jo sådan set ikke på ICQ...
En ting til jeg har tænkt mig at acceptere skwats svar. Jeg venter bare for at se om jeg kan få hjælp med mit andet spørgsmål. Hvis ikke må skwat jo bare få alle 150 point...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
23. april 2002 - 21:45 #18
fint nok ;) Ville bare gerne havde løsningen hvis problemet skulle melde dig igen hos en anden.