Avatar billede janr Nybegynder
22. april 2002 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LOG filer i på EXCHANGE server

Hej Eksperter,

I den forgangne weekend er vores Exchange 2000 server begyndt at opføre sig underligt. Den laver hele tiden nye logfiler (f.eks. E000109F.log) på 5.120 KB. I løbet af weekenden havde den genereret så mange, at maskinen ikke kunne starte efter den blev genstartet i nat. Alene inden for den sidte time har den lavet logfiler som i alt fylder 300 MB.

Hvad skyldes at den pludselig begynder at lave så mange log filer, og hvordan kan jeg stoppe det??

(ps. der er kun 20 brugere af Exchange serveren)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. april 2002 - 12:04 #1
hvad STÅR der i logfilerne?

Har du feks. en åben relay, og den bliver udnyttet, kunne det være en forklaring.
Avatar billede janr Nybegynder
22. april 2002 - 12:36 #2
Tja, hvad står der i logfilerne... Ikke noget jeg kan forslå... en masse kode, samt lidt tekst fra e-mails, men hovedsageligt en masse kode/uforslåelige tegn.
Avatar billede janr Nybegynder
22. april 2002 - 12:37 #3
Jeg kan så fortælle at jeg har slettet yderligere 500 MB logfiler siden jeg oprettede spørgsmålet
Avatar billede janr Nybegynder
22. april 2002 - 13:01 #4
Det er jo altid dejligt, når man kan svare på sine egne spørgsmål - så har man vel lært noget i mellemtiden (eller opdaget, at man har dummet sig :-)

Løsningen var såment at der på Exchange Serveren både var installeret Norton Antivirus til Exchange og og en normal Norton Antivirus til filservere, og hver gang filserverudgangen scanner på M: drevet blev der oprettet en ny logfil på 5,1MB. Og da den scanner hver gang en bruger åbner en ny mail, kan det hurtigt blive til en del logfiler.

Løsningen var altså: Sæt Norton antivirus til at exclude M: drevet.

Så kan man jo godt tillade dig at slå hovedet ned i bordet *boink* ... dumme mig!