Avatar billede x-it Nybegynder
22. april 2002 - 09:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Log?

Jeg har lige installeret en win 2000 maskine og jeg har installeret en lang række andre programmer....Nu skal jeg bruge en log hvor jeg kan se hvad der er installeret og hvad version nr. programmerne har??
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 09:59 #1
tryk på Winkey+F og søg på *.log, så skal du nok finde dem!
Avatar billede mcp Nybegynder
22. april 2002 - 10:03 #2
Kig under Tilføj/Fjern programmer i kontrol panel, der står version nr. og programmerne....

mcp ;-)
Avatar billede x-it Nybegynder
22. april 2002 - 10:11 #3
Well der er mange log filer når man bare søger på *.log. Jeg mangler en eller flere log filde hvor all installations data gemmes. Håber nogle kan hjælpe mig med at finde den i win 2000 mange kroge og hjørner:-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 10:12 #4
se efter datoen og klokkeslet
Avatar billede mcp Nybegynder
22. april 2002 - 10:18 #5
Du kan også højre klikke på :
My Computer -> Manage -> Event viewer -> Applications!

og læse alle dem der står MsiInstaller i Source
Avatar billede x-it Nybegynder
22. april 2002 - 10:20 #6
jeg kan godt se datoer og klokke slet....men er der ikke en log der inde holder det hele...skal man tage en log for hvert program...
Avatar billede x-it Nybegynder
22. april 2002 - 10:31 #7
det er gode svar..men det hjælper mig ikke...Det jeg mangler er en log hvor der bla. står Microsoft Office 2000 pr. ver. 1.2.3.4 installeret kl? installation ok???? findes der ikke en lod i den stil?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 10:38 #8
jeg mener at du i søgefunktionen kan søge på tekst i filer

prøv at skrive:
Microsoft Office 2000
*.log
Avatar billede x-it Nybegynder
22. april 2002 - 10:47 #9
Det jeg godt vil vide er hvor finder man en log der inder holder installations data...Hvor ligger den på jeres maskiner???
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 10:51 #10
det er længe siden jeg havde Win2k, så lige hvor den ligger kan jeg ikke husle, måske skal du ind i Kontrolpanel-Administration for at finde den log.
Avatar billede mcp Nybegynder
22. april 2002 - 11:00 #11
På min server er der kun install log-filer på nogle få programmer og selve logen ligen altid i mappen hvor programmet er!

Tilføj/Fjern programmer eller Hjælp i det åbne program er det eneste sted du kan finde hvad du søge, desværre..!

Windows 2000 logger selv en del i Event viewer men det er mere oplysning om tidspunkter og type events, altså ikke versions nr.

Dette er mit svar og jeg er 9xMCP i Windows 2000
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 11:04 #12
hvorfor er det så vigtigt med den logfil omkring Microsoft Office?
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
22. april 2002 - 13:36 #13
hmmm har du installeret det som en anden bruger? ved nemlig at vis du installere ICQ som eks mig og så logger på som admin kan du ikke bruge ICQ fordi den ikke er registret! fordi i 2000 og XP har vær bruger deres ejen reg-data-base !
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 10:28 #14
Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes