Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 11:54 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Messenger og TDC ADSL (NETEXPRESS)

Hej Derude

Jeg er en næsten lykkelig ejer af et TDC ADSL abm. Routeren som er en SpeedStream 2601 er standard indstillet. Efter skift til Windows XP kan jeg nu ikke længere sende filer til andre. Andre kan godt sende filer til mig, men jeg kan bare ikke øv øv og atter øv.

Skal jeg ændre i opsætningen af routeren dvs. åbne for nogle porte eller lign.??

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe.

Der er 100 point til det rigtige svar, hvem ved det kunne være dig :-)

På forhånd tak
Avatar billede fangel Nybegynder
20. april 2002 - 11:57 #1
hmm.. jeg har ISDN, men jeg kan heller ik' sende filer... tror det er messenger...

hent Trilian i stedet... det kan både ICQ, MSN Messenger, Yahoo Messenger, AIM i et og samme program... (www.trilian.cc)

Dea_PG
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 11:58 #2
Det er som du selv er inde på fordi porten er lukket af sikkerhedsmæssige hensyn. Så den skal åbnes.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:09 #3
Kan du selv finde ud af at åbne porten eller skal du have hjælp til dette?
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:13 #4
Schulza jeg vil meget gerne have hjælp!! Jeg har også hørt at det være noget med Proxy ???
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:14 #5
Nej, det er ikke et proxy problem.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:15 #6
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:16 #7
Schulze hvordan klare vi det med opsætning af porte?? jeg tror jeg kom til at lave en fejl før ved at afvise svar fra dig! jeg er ikke helt fundet ud af det system :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:16 #8
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:18 #9
Kig manualen igennem her står svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:19 #10
schulze jeg har sendt dig mail, kig lige på den! og vend tilbage
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:20 #11
I manualen skal du kigge under Advanced Setup - Special Internet Applications
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:24 #12
Jeg har ikke arcobat reader installeret, kan vi ikke klare dette med at skrive via messenger?? jeg har lige sendt dig en mail ang. dette :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:24 #13
Jeg benytter ikke messenger.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:25 #14
Du har fået svar. Installer acrobat reader. tager 5 min. prg. er jo gratis
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:27 #15
Jeg henter det med det samme :-)
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:30 #16
jeg ved at hente det ned med 25 kb pr. sek er færdig om 6-7 minutter
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:35 #17
så er acrobat reader installeret
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:37 #18
pis min router opsætninger er på danske og manuelen på engelsk
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:39 #19
jeg kan stadig ikke finde ud af hvad jeg skal gøre
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 12:42 #20
sådan ser routeren opsætning ud:

Hjælp - Specielle Internet applikationer

Oversigt
Denne funktion skal kun anvendes hvis du bruger Internet applikationer der kræver 2-vejs etablering af forbindelser, flere samtidige forbindelser eller kombineret TCP og UDP kommunikation.
For eksempel Videokonference, IP telefoni eller spil servere
Du skal selv finde de relevante informationer om netop den applikation du vil bruge
Ved at tilføje applikationer risikerer du er at reducere sikkerheden på dit LAN

--------------------------------------------------------------------------------

Funktioner og knapper
Navn (menu): Navnene på de applikationer der er defineret. Når du modtager routeren vil der allerede være defineret nogen, men af sikkerhedshensyn er de ikke slået til.

Knapper
Vis: Klik her for at se definitionerne for den valgte applikation
Ryd data: Klik for at rydde siden og gøre klar til at indtaste en ny applikation
Tilføj: Tilføj dine definitioner til databasen
Slet: Slet den valgte applikation fra databasen
Opdater: Gem dine ændringer i den valgte applikation
Vis alle: Vis alle applikationer i databasen
Ryd Ignorer alle ændringer siden sidste tryk på "Opdater"
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:44 #21
Klik på tilføj
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:03 #22
jeg har følgende muligheder under Avanceret konfiguration : Specielleinternet applikationer
Prædefinrede napt servere
Avanceret Napt server konfiguration
Host Mapping /Nat

jeg går udfra jeg skal vælge specielle internet applikationer??
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:05 #23
Så ser billedet således ud:

Specielle Internet applikationer:

Brug prædefinerede "Specielle applikationer" eller definer dine egne.

Vælg applikation Navn: dialpadpaltalkquakeIIquicktimestarcraft
Klik på "Vis" for at se definitionerne for den valgte applikation

Detaljer
Navn:    Til
Udgående Protokol: UDPTCP
Port interval:  Start  Slut
Indgående Protokol: UDPTCP
Port interval:  Start  Slut
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:07 #24
ved du om routerens konfiguration skal være åben eller skal være basis??
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:07 #25
åben
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:08 #26
Velkommen til NetExpres
Quick setup Routeren er konfigureret så den er klar til brug, så snart du har indtastet dit Opasia kundenr. og password og klikket på "Gem" knappen.

Konfiguration Når du modtager routeren er der valgt "Basis" konfiguration. Hvis du ønsker at der skal være helt fri adgang fra Internet til en PC på dit LAN med IP adressen 192.168.1.2, skal du vælge "Åben" konfiguration og klikke på "Gem".

De øvrige sider behøver du kun besøge hvis du har særlige behov. Det er ikke påkrævet for at kunne bruge Internet.
Der vil dog muligvis være enkelte applikationer (fx spil) som ikke virker, før du har konfigureret dem på siden Avanceret konfiguration - specielle applikationer
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:17 #27
Så er den åben skulle lige genstarte, da jeg røg af!
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:18 #28
ok
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:20 #29
hvad gør jeg nu``
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:24 #30
Kan du sende nu?
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:24 #31
jeg har i Avanceret konfiguration Operation Specielle Internet Applikationer  Til* Fra
NAPT Servere Til** Fra
Host Mapping/NAT Til** Fra

*= aktiveret af mig
**= standard aktiveret
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:26 #32
nope stadig ikke
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:27 #33
messenger fejlmeddelse siger følgende: Vi kunne ikke sende denne fil, fordi forbindelsen er blokeret. Kontakt din netværksadministrator eller Internetudbyder. De kan måske hjælpe dig med filoverførslen.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:29 #34
Og jeg ved også hvorfor læs her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

Det vil ikke kunne lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:30 #35
Løsningen er meget indviklet da du så skal installere en proxy samt lave en del konfiguration.
Avatar billede phones Nybegynder
20. april 2002 - 13:33 #36
okay men tak for hjælpen