Avatar billede kkd Nybegynder
19. april 2002 - 17:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Understøtter mit tv S-VHS gennem scart-stikket?

Jeg er ejer af et Baze 5155 20" stereo fjernsyn. Mit problem er at jeg ikke aner om det understøtter S-VHS (jeg har nemlig problemer med at få biledsignal igennem fra PC'eren). Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg finder ud af det! Jeg har ikke kunnet finde det i manualen...
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 17:47 #1
Tv´et spiller ingen rolle så længe det dog har scar stik...Du skal blot købe et lille omformer stik (mener det koster under en hund).

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 17:47 #2
Ser lige om jeg kan finde et link.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. april 2002 - 17:48 #3
hvis det ikke står i manualen, så er der 99% chance for at det IKKE gør!
men så kan du bare bruge en s-vhs-RCA converter, det bruger jeg selv..
den koster ca 100kr hos din loakel Radio/tv forhandler ;o)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 17:50 #4
Her er en grundig forklaring.
Der er vel ingen grund til at gentage det hele her:

http://www.eksperten.dk/spm/200058

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 17:54 #5
Hvis du bruger det gule composite stik og en composite til scart adapter, er dit problem løst.

Alle computer forhandlere ved hvad det er..Bare vis dem det ;)

Jeg fik det til at virke med et 10 år gammelt tv :)

-jonas
Avatar billede kkd Nybegynder
19. april 2002 - 18:01 #6
Du taler om et gult composite stik. Vil det sige at jeg først skal have en S-VHS til composite adaptor, som skal sidde i grafikkortet og derefter en composite til SCAR adaptor?
Avatar billede kkd Nybegynder
19. april 2002 - 18:01 #7
SCAR=SCART
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 18:02 #8
Helt præcist...men det gule composite stik er kun omkring 10 centimer så det fylder ikke hele stuen :)
Avatar billede kkd Nybegynder
19. april 2002 - 18:06 #9
Kaldes composite også RCA?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. april 2002 - 18:19 #10
Det tør jeg godt nok ikke sige. Hvorfor?
Avatar billede kkd Nybegynder
19. april 2002 - 18:58 #11
I det katalog jeg har, er der en hel masse RCA stik og adaptorer, men ingen composite. RCA'ene består typisk af to Audio (rød og hvid) samt et gult stik!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. april 2002 - 20:58 #12
kkd => RCA => composite => gult phono stik
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. april 2002 - 20:38 #13
Tak for point.. :)

Fik du det til at funke?
Avatar billede kkd Nybegynder
22. april 2002 - 11:28 #14
Negativ... Jeg har invisteret i en s-vhs til composit adaptor. Det har så sat i grafikkortet. Ligeledes har jeg så også anskaffet et kabel, hvor der i den ene ende er et SCART (til tv) og i den anden ende er et stereo jack stik (til lydkort) og et gult composite hunstik. Men når jeg sætter det til tv'et får jeg et meget flimret, gråligt billede, uden antydning af det der er på skærmen. Lyden går meget sløret igennem. Mit fjernsyn understøtter ikke S-VHS, men det skulle vel ikke være nødvendigt når jeg har S-VHS -> composite adapteren?