Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 13:53 Der er 1 kommentar

Problemer med Licq

Jeg har lidt problemer med Licq...
Jeg kan sende beskeder (godt nok kun over server), men der er aldrig nogen af dem jeg sender til, der får dem?
Og hvorfor kan jeg ikke sende direkte? Er der nogle porte jeg skal have åbnet i min router?
ICQ har altid virket perfekt på min winboks... :/
Avatar billede gathond Nybegynder
09. maj 2002 - 02:21 #1
Problemet ligger i at ICQ i den nyere win versioner har skiftet protocollen ud, og samtidigt fjernet support for den gamle. Med det resultat at f.eks licq og en del andre kloner ikke virker før de er blevet opdateret.
licq understøtter kun den nye protocol i deres development version, deres side har et daily snapshot af koden liggende, som du kan hente og compilere. Der er dog ingen garanti for at der ikke er en masse bug i den :)