Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:01 Der er 18 kommentarer

Netværksproblemer

Situation:

Jeg har lavet et lille netværk med et domæne, hvorpå der kører en PDC og en BDC, samt 4 klienter...
De to servere + de fire klienter er proppet ind i en HUB...

Uden om os er et stort netværk, som resten af bygningen kører på - det er det netværk jeg gerne vil kobles sammen med...
Desuden er der en proxy vi skal igennem for at komme ud af huset 'proxysvr' på port 8080...

Jeg regnede med at jeg bare kunne smide et kabel fra en af switchene, som de andre netværk bruger, og så bare føre det hen til min hub, og lampen på hubben lyser da også, men når jeg prover at pinge en af de andre ip'er på netværket får jeg tme out +  jeg ikke kan se nogle andre pc'er i netværket, andre end dem på mit eget domæne...

Løsning:

??? NEED HELP!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 10:06 #1
Kører i på samme subnet?
Avatar billede jakeman Nybegynder
19. april 2002 - 10:07 #2
Du skal sandsynligvis have sat en router op for at komme over på det andet netværk!
Avatar billede jakeman Nybegynder
19. april 2002 - 10:08 #3
Hvis det andet netværk også kører domæne fremfor alm. workgroup kan det være du skal have sat noget "trustet domain" op mellem de to domæner!
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:11 #4
Jeg har før kørt min egen workgroup, uden domæne på deres switch
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:12 #5
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. april 2002 - 10:13 #6
Hvilke IP adresser er der på det store net og hvilke adresser er der på dit lille net?
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:14 #7
Hver gruppe kører deres interne ip'er.. f.eks. nogle kører 10.0.8.xxx og en anden 192.168.0.xxx, mens jeg kører 192.168.1.xxx
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:14 #8
... med en subnetmask på 255.255.255.0
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 10:14 #9
hvilke subnets?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 10:14 #10
samme subnets over alt?
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:15 #11
yup
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 10:17 #12
Hvordan har du koblet hub og switch sammen? - via uplink port?
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:21 #13
Jeg er har sat stikket i switchen ligesom det var en workstation og så er den smidt i uplink-porten i HUB'en
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2002 - 10:25 #14
på nogle hubs sidder der en lille knap der skifter porten mellem uplink og almindelig port. den skal naturligvis fungere som uplink
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:26 #15
Normal/Casade? Den er sat til casade
Avatar billede cykelbuddet Nybegynder
19. april 2002 - 10:43 #16
Selvom jeg sætter kablet fra switchen direkte i PDC'en, kan den kun se sig selv på netværket...
Avatar billede ithelp Nybegynder
19. april 2002 - 11:16 #17
da du har to forskellige netværk

vil de ikke kunne finde hinanden uden der er noget til at route imellem dem.

en router er faktisk nem selv at sætte op...

1 computer med 2 netværk hvor det første netkort har det andet som gateway, så skulle det være fikset....
Avatar billede ithelp Nybegynder
19. april 2002 - 11:16 #18
da du har to forskellige netværk

vil de ikke kunne finde hinanden uden der er noget til at route imellem dem.

en router er faktisk nem selv at sætte op...

1 computer med 2 netværk hvor det første netkort har det andet som gateway, så skulle det være fikset....