Avatar billede jonas_soon Nybegynder
19. april 2002 - 02:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Codec til mediaplayer i XP

Jeg har installeret Windows Xp på min PC. Jeg har en film som jeg vil afspille i Windows mediaplayer, men lyden mangler. Tilsyneladende skal afspilleren downloade et codec, men ender med at skrive "Error downloading codec".
Den automatiske download funktion virker simpelthen ikke!!
Hvad gør jeg og hvor kan jeg ellers få fat i codec'et???
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2002 - 02:34 #1
www.divx.com - hent divx 5
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2002 - 02:36 #2
hvis det kun er lyden, kan det være flere forskellige codecs - AC3, OGG eller NIMO codec

præcis hvilken er svær at vide
Avatar billede jakeman Nybegynder
19. april 2002 - 08:27 #3
Det kan være du skal have et dolby surround codec, men kan ikke lige huske om dette codec også går under navnet AC3 som keysersoze nævner!

/Jakeman
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. april 2002 - 09:46 #4
Avatar billede neess Nybegynder
19. april 2002 - 11:03 #5
Hvis du henter nimo codec pak, så er der til de fleste som skal bruges, og løser normalt lydproblemerne. På siden kan du læse om alle de ting som er med, og er en pæn liste. Du kan hente filen ved hjælp af denne adresse.
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
22. april 2002 - 00:03 #6
ja. hent nimo pack, men der er to filer fra nimo du ikke skal installere. den ene hedder noget med bicubic resizer og den anden er DivX G400 tror jeg nok. Ellers alt andet

Sune
Avatar billede greek Nybegynder
28. april 2002 - 03:19 #7
Programmet hedder divx og forketelsen for filmene er *.dvx Du skal bruge et divx codec og og en divx player, du kan hente det fra F.eks. Kazaa eller andre p2p sider men jeg opfodrer dig ikke til at hente programmet fra en ulovlig side.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
28. april 2002 - 23:57 #8
Det er da meget nemmere at hente det fra www.divx.com Som laver det til frit download, og der kan du også finde Nimo som laver Nimo codec pack, hvor det nye divxcodec også er i. Også til frit download. Og intet af dette er ulovligt.

Sune
Avatar billede jonas_soon Nybegynder
22. august 2011 - 07:32 #9
Har løst det...
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2011 - 17:47 #10
Hvad blev løsningen så?