Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 14:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilke OS kan SQL server installeres på?

Bare for en sikkerheds skyld: Man kan ikke installere sql server (enterprise ell. dev.edition) på en alm. 2000 ell. xp pro, vel? Man skal have decideeret server software (= win 2k server)?

Skal have sendt en database til webhotellet, men skal selv have lavet en base først...håber at komme så nemt om ved det som muligt... :)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
18. april 2002 - 14:49 #1
Korrekt.
Avatar billede multimediedesigner Nybegynder
18. april 2002 - 14:49 #2
du behøver ikke at burge win 2 k server du kan godt bruge win 2000 pro
Avatar billede terry Ekspert
18. april 2002 - 14:49 #3
windows

dev.edition on XP Pro YES
Avatar billede cbp Nybegynder
18. april 2002 - 14:51 #4
Det kommer lidt an på hvad du ønsker at kunne. Selve database-serveren kan kun installeres på en Server-udgave men klientdelen kan installeres på alle Windows-udgaver. På den måde kan du koble op til databasen på webhotellet og lave din database hjemmefra.
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 14:52 #5
Hmm..I er ikke helt enige som jeg ser det (må have det skåret ud i pap...)

Hvad adskiller dev.ed. fra entp.ed. bortset fra licensen?
Avatar billede multimediedesigner Nybegynder
18. april 2002 - 14:54 #6
hmm hvorfor ikke gør som cbp: køre det på en client og koble op til databasen
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 14:54 #7
chb >> så hvis problemet er, at jeg ikke har enterprise manager-adgang til webhotellet, så nytter det ikke noget?
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 14:55 #8
I al sin enkelthed skal jeg bare have lavet en grunddatabase webhotellet kan lægge op for mig, så må jeg kunne sql'e mig ud af resten...
Avatar billede snowball Novice
18. april 2002 - 14:55 #9
Nu ved jeg ikke lige med SQL Server 2000, men SQL Server 7 kan sagtens installeres på en workstation (f.eks. Win2k Pro) hvis man bare vælger Desktop Edition når man installerer den !

Snowball
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 14:57 #10
snowball >> er det entp ell. dev. edition? Og er desktop mode lig client mode - så man ikke kan lave baser, men kun connecte...?
Avatar billede multimediedesigner Nybegynder
18. april 2002 - 15:01 #11
du skal lige huske på det er de færeste web hoteller som har åben sql, så du bare kan dumpe din database
Avatar billede snowball Novice
18. april 2002 - 15:02 #12
SQL Server 7 findes så vidt jeg husker kun i 1 udgave, og når man vælger Desktop så får man det hele - ikke kun Enterprise Manageren og de andre par programmer men også selve serveren.

Snowball
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 15:03 #13
Det ved jeg nu :)

Men hvad er proceduren så? Jeg får (på en eller anden måde - måske med hjælp fra Eksperten :) gang i min sql server - men hvordan skal de have basen? SQL dump, backup?
Avatar billede pollas Nybegynder
18. april 2002 - 15:04 #14
snowball >> damn, man skulle have haft 7'eren i stedet for 2k :)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. april 2002 - 12:06 #15
SQL server 2000 kan uden problemer installeres på en Windows 2000 Proff. (både serverdel og klient del)
SQL server 7 kan rent faktisk køre på en Windows 98 !
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
23. april 2002 - 13:06 #16
hugopedersen > Hvis jeg tager vores SQL Server 2000 Standard Edition, så vil den ikke installere serverdelen på Windows 2000 Professional (og heller ikke XP Professional). Personal Edition kan godt.
Avatar billede pollas Nybegynder
23. april 2002 - 13:11 #17