Avatar billede skolefreak Nybegynder
17. april 2002 - 22:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

En lille fransk oversættelse på niveau A

Jeg skal bruge akut hjælp til denne opgave, efetrsom jeg først har fået den for idag, og skal aflevere på fredag. Har i øvrigt mange opgaver for i forvejen!!!
So please help me....

Oversættelse:
Når man læser sin avis, kan man næsten hver dag se en beskrivelse af en færdselsulykke. Desværre er der ofte et ungt menneske bag rattet. Mange unge kører for hurtigt i dag; de vil måske prale af deres nye bil. Andre tager bilen efter at have drukket vin eller øl. De tænker ikke på mængden af alkohol i drikkevarerne.

Hvad kan man gøre for at forhindre disse tragiske ulykker? I mange skoler taler man i dag om alkoholens farer, og desuden lærer børnene at respektere trafikreglerne.

Mange bilister elsker at køre hurtigt. Derfor har man installeret fartmålere på vejene, og hvis man kører for stærkt, bliver bilen fotograferet. Et billede, der viser bilens chauffør og nummerplade, bliver derefter sendt til ejeren sammen med en bøde. Denne kontrol er en god idé. Bilisterne kører i dag meget langsommere end før, og der er færre ulykker.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 22:52 #1
Eksperten er et ikke gratis hjælp til skoelopgaver site ...
Avatar billede dmcn Praktikant
17. april 2002 - 22:53 #2
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=skolefreak&option=22

Øh... jeg tror du har misforstået formålet med eksperten, du.
Avatar billede eazye Nybegynder
17. april 2002 - 22:53 #3
nej, men en ekspert i nød, kan vel altid hjælpes ;).. har desværre ikke fransk ville ellers gerne have hjulpet
Avatar billede dmcn Praktikant
17. april 2002 - 22:54 #4
eazye : Tilsyneladende er han konstant i nød mht. lektier.
Avatar billede eazye Nybegynder
17. april 2002 - 22:57 #5
ja, det har jeg set.. hehe, jeg kender det godt skolefreak, men jeg plejer som regel bare at lade være med at lave det, hvis ikke jeg har tid.! ;)
Avatar billede skolefreak Nybegynder
17. april 2002 - 23:04 #6
Jeg har ikke misforstået formålet med eksperten.....jeg vil bare gerne nå at aflevere denne opgave, eftersom det min sidste stil....That's all...
Så, hvis der er nogen som gider hjælpe må de gerne skrive ....
Avatar billede dmcn Praktikant
17. april 2002 - 23:12 #7
skolefreak : Du har ikke hjulpet andre eksperter med deres spørgsmål, og du har udelukkende stillet ikke-IT-spørgsmål - det tolker jeg som en klar misforståelse af formålet med eksperten.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 23:13 #8
skoelfreak: "jeg vil bare gerne nå at aflevere denne opgave,"

You better get started :)
Avatar billede tumben Novice
18. april 2002 - 00:06 #9
Non scholae sed vitae    ;-)
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 01:17 #10
tumben : Problemet er, at det er de færreste jobs hvor "livets eksamensbevis" gælder for mere end et uddannelsesbevis. :)
Avatar billede skolefreak Nybegynder
18. april 2002 - 17:19 #11
Kom nu...nogen må da kunne hjælpe mig....
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 17:26 #12
Dig selv, måske?
Avatar billede kolzie Nybegynder
18. april 2002 - 17:26 #13
Jeg har fransk, men går kun i 7. klasse, så kan heller ikke hjælpe dig :((
Men, jeg synes nu ikke det skader noget, at nogle vil hjælpe ham, hvorfor er det så forfærdeligt n0rmality, ikke for noget, men jeg har MEGET i mod at du blev co-admin...
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 17:32 #14
kolzie : Se hvor mange han har hjulpet. Ærlig talt, folk som ham så jeg helst slettet med det samme. Hvis folk ikke hjælper (formålet med eksperten), så kan vi ligeså godt lukke sitet.

Ærlig talt, så har jeg intet imod at du har den holdning til min coadmin-status. Jeg blev valgt af brugerne, så andre må jo have en anden holdning. Og er du utilfreds med min måde at bruge min status på, så er du mere end velkommen til at anmelde mig, som du kan med alle andre brugere. Admin vil så kigge på det, og beslutte om hans synes du eller jeg har ret.
Avatar billede kolzie Nybegynder
18. april 2002 - 17:39 #15
n0rmality>
Jeg ved ikke om du kan give et link på et spm. hvor du ikke har brokket dig?
Grunden til at jeg er lidt negativ, over det, er at, engang jeg spurgte efter et link til at stemme på co-admins, var der en der sagde at han ville stemme på n0rmality, fordi han lod til at være en der ikke bare smider folk ud, hvis det passede dengang, har du i hvert fald ændret dig meget siden...
Avatar billede kolzie Nybegynder
18. april 2002 - 17:41 #16
Desuden...
Vil jeg da også godt sige, at jeg i hvert fald har hjulpet nogle stykker (eller forsøgt på det), jeg ved godt at det er sagen uvedkommende... Men, det jeg prøver på at sige, er at der også skal være plads til dem, der bare opretter spm. sådan var jeg med min gamle bruger nikman (det skal lige siges at det var mig selv der lukkede brugeren)
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 17:55 #17
kolzie :
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=n0rmality&option=21 : 223 accepterede svar.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=n0rmality&option=23 : 1150 kommenterede spørgsmål.
Hvis det hele var brok, så 1: ville jeg nok ikke få accepteret nogen svar, 2: ville jeg DÆLME være den sureste person jeg nogensinde har mødt.
Jeg tror bare du har været uheldig med at finde de spørgsmål hvor jeg rent faktisk brokker mig.
Hvem har jeg smidt ud bare fordi det passede mig? Husk lige på, alle deaktiveringer skal godkendes af mindst en anden coadmin.
Og jo, naturligvis skal der være plads til dem der spørger, men så skal de vise en helt anden attitude. De skal have lyst til rent faktisk at lære - altså, yde noget selv, og ikke forvente komplette løsninger, som skolefreak. Og den dér med at man ikke kan noget, og derfor ikke kan hjælpe, den holder INGEN steder. Generelt : Site vurdering kan alle være med i - man skal blot vurdere hjemmesider, og der er flere andre kategorier, hvor selv de mest IT-ukyndige kan lege med.
Avatar billede kolzie Nybegynder
18. april 2002 - 18:17 #18
n0rmality>
Jeg siger heller ikke at du har smidt nogen ud, uden grund, jeg tror bare du kunne finde på det, for som sagt, har jeg oplevet dig i rimelig mange spm. og i hvert fald næsten alle har du brokket dig i - og ja, det kan godt være at du er den sureste person du har mødt :)
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 18:22 #19
kolzie : Tro mig, det kan godt være jeg lyder sur, men jeg overvejer ALLE deaktiveringer grundigt. Min holdning er, hellere "true" en bruger til at opføre sig ordentligt (eller tale fornuftigt med ham) end deaktivere ham med det samme, og så se ham vende tilbage en time senere, uden at have lært det mindste.
Og hvis jeg er den sureste person du har mødt, så beklager jeg - kan en enkelt smiley rette op på det, så du kan se at jeg rent faktisk KAN smile lidt? :)
Avatar billede skolefreak Nybegynder
18. april 2002 - 20:33 #20
Hvorfor er i oppe at slås over mig.....det var ikke meningen....!
Jeg ønskede bare lidt hjælp, that's all....jeg bedte ikke om en hel komplet og gennemarbejdet stil.....bare nogle lettere eksempler....
Avatar billede skolefreak Nybegynder
20. april 2002 - 09:33 #21
lukker
Avatar billede kolzie Nybegynder
22. april 2002 - 19:54 #22
/EOD - glemte du vist?? :D