Avatar billede sagga Nybegynder
17. april 2002 - 17:35 Der er 15 kommentarer

Murphy

hej Eksperter!

hvad er murphy loven..
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
17. april 2002 - 17:37 #1
en processors regnekraft bliver fordoblet hver 12-18. måned
Avatar billede soreno Praktikant
17. april 2002 - 17:39 #2
det er moore's lov der siger det med processores regnekraft
murphy siger: det der kan gå galt vil gå galt
Avatar billede hub Nybegynder
17. april 2002 - 17:39 #3
Er det ikke at alt der kan gå galt, går galt?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:40 #4
det betyder at hvis der er noget der kan gå galt , GÅR DET GALT
eller hvis man troede man havde en løsning på et problem , er det en anden løsning der skal til
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
17. april 2002 - 17:40 #5
sorry, tæt på :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:40 #6
hvis det er talemåde du snakker om der er også sådanne inden for EL.
Avatar billede al_dair Nybegynder
17. april 2002 - 17:41 #7
Der er da flere Murphy Love....

http://www.formel.dk/den%20sjove/murphy.htm
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:41 #8
kirkofs lov
Alt hvad der render til et knudepunkt render også væk fra et knudepunkt ( STRØM)
Avatar billede al_dair Nybegynder
17. april 2002 - 17:43 #9
Kirchhoff...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:45 #10
ja ja kan ikke huske alt men okay ret skal være ret
Avatar billede al_dair Nybegynder
17. april 2002 - 17:45 #11
;-D
Avatar billede echsphilee Nybegynder
17. april 2002 - 17:47 #12
kan Murphy's lov bevises?
Avatar billede kimiwan Nybegynder
17. april 2002 - 17:48 #13
hvad så med den her?

http://www.galaxymall.com/stores/murphys/

Silicon Valley's hottest night club :o)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
17. april 2002 - 17:48 #14
Murphys lov om computere: ;-)

1. Generelt
Computer-uheld venter tålmodig på det værste tidspunkt, hvor- efter de nådesløst slår til.
Du kan aldrig undgå et stort uheld, bare fordi du har et lille.
I bedste fald vil det lille uheld slutte sig til det store og støtte det.
Det er let at skille et elektronisk apparat ad
At sætte det sammen, så det fungerer igen bagefter, er umuligt.
At sparke til det hjælper kun for andre.

2. Tekstbehandling
Hvis du vil slette et enkelt ord, forsvinder med garanti hele linien
Hvis du vil slette en linie, forsvinder hele afsnittet.
Hvis du vil slette et afsnit, forsvinder hele teksten
Hvis du vil slette hele teksten, sker der absolut intet.

3. Online-grundreglen
Før du kan nå at lagre den indhentede information, er der nogen, der falder i telefonkablet

4. Password
De passwords du kan huske, var dem, du ændrede i sidste uge.

5. Børn
Et barn som kan nå tastaturet med hænderne, rammer i første forsøg den eneste kombination af taster, der kan volde nogen skade. Skulle der være mere end én mulighed, rammer det den værste kombination.

6. Fænomenet: Den interesserede teenager
Det eneste, som dine teenagebørn interesserer sig for på din computer, er de talløse piratkopier af spil, som de kopierer over på din harddisk, mens du ikke er hjemme
Følge af fænomenet Den interesserede teenager:
Dette har medført, at hver eneste virus i 100 kilometers omkreds også befinder sig på din computer

7. Fænomenet om det andet system
Den mest erfarne computerfreak i nærheden har et andet compu-
ter-system end dit.
Han vil ikke forsømme nogen lejlighed til at gøre opmærksom på, at det kun er de mest naive begyndere, der køber en computer som din. Alle tror på ham.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:39 #15
lukketid