Avatar billede desies Nybegynder
16. april 2002 - 15:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cisco677 - Tiscali - Og WinMX

Efter jeg har skiftet mit adslmodem ud med en Cisco677 router er WinMX begyndt at opføre sig mærkeligt. Efter et par minutters downloading sætter den alle uploads og downloads til 0.00kb/s. På WinMX hjemmeside siger de: "You can map an incoming TCP/IP port to the machine running WinMX.". Mit spørgsmål lyder så. Hvordan i alverden gør jeg det??
Avatar billede skumbaq Nybegynder
16. april 2002 - 16:06 #1
Du skal nok åbne en port på din lokale ip adresse !

Mere svar kan du ikke få for 15 point [smiler]
Avatar billede desies Nybegynder
16. april 2002 - 20:05 #2
jatak det har jeg fudet ud af... spørgsmålet er hvordan??
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:31 #3
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/

her er hvad du skal bruge og hvordan det sættes op med denne router
Avatar billede desies Nybegynder
17. april 2002 - 18:08 #4
Det vil altså sige at jeg skal skrive:
set nat entry add 10.0.0.2 6699 <WAN-IP> 6699 tcp
write

Og så skulle det virke??
Avatar billede desies Nybegynder
17. april 2002 - 18:10 #5
Lige en ting til... Hvad jeg skal også sætte en port til "incoming UDC packets" er det så det samme jeg skal skrive??
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 18:18 #6
wan ip er selvfølgelig din externe ip adresse og 10.0.0.2 er den ip adresse din computer har
kører du med fast ip på din computer.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 18:19 #7
kig lige i win mx programmet hvad for nogle porte du kan vælge imellem til hvad
Avatar billede desies Nybegynder
17. april 2002 - 22:04 #8
Min computer er sat til selv at hente en en IP..
WinMX siger.:
"Listen on port 6699 for incoming TCP connections."
"Listen on port 6257 for incoming UDP packets."
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 18:34 #9
så skal du finde ud af hvad for en ip adresse din computer får det er den samme hvergang med mindre du har flere computete på din router via en switch eller hub
så skal du skrive:
set nat entry add din.interne.ip.adresse 6699 din.externe.ip.adresse tcp
set nat entry add din.interne.ip.adresse 6257 din.externe.ip.adresse udp
write
reeboot
Avatar billede desies Nybegynder
19. april 2002 - 08:50 #10
Takker....