Avatar billede cenlogwww Nybegynder
16. april 2002 - 09:48 Der er 6 kommentarer

Langsom respons tid i Asien

Jeg har et problem med respons tiden for mit site i Asien. Jeg er ikke interesseret i at ændre indholdet på siden, og er blevet oplyst at problemet er den lille båndbredde i Asien, hvorfor løsningen ikke er at købe en ny server i eg. Kina.

Har I nogen erfaring med en såkaldt Compressor man kan indstallere på serveren (både software/hardware), og hvilke resultater det kan give? Vi kører Microsoft-IIS/5.0 på Windows 2000.

Kan I anbefale et firma hvor en sådan kan købes, eller anbefale andre metoder til at få sitet til at køre hurtigere?
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. april 2002 - 09:53 #1
Hvor er dit site placeret idag ? har du en url ?

/ Lars
... placeret i Osaka, Japan !
Avatar billede cenlogwww Nybegynder
16. april 2002 - 10:01 #2
Har serveren stående hos TDC i København.

URL: www.maersk-logistics.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. april 2002 - 10:19 #3
Jeg har lige været på siden samt pinget / traceroutet. For ping og traceroute kan jeg desværre ikke give dig oplysninger - der er lukket for dem - men må give dig ret i, at selv her fra Japan - der er ret godt forbundet hvad angår forbindelser (de kører rollout på 100mbit fiberlinier til private!!!) - er siden ufattelig langsom. Der går flere sekunder fra jeg klikker til browseren reagerer med næste side.

Jeg vil dog udtrykke en generel uenighed med dig vedr. placering af server. Jeg har netop selv flyttet en maskine fra hosting i Danmark til USA og oplevet en pingtid der faldt fra ~350ms til ~100ms. Generelt set, går alt internettrafik mellem Asien og Europa over USA, hvorfor dette er det mest centrale sted at placere en sådan server maskine. Kigger man på jeres side er jeres kunder godt fordelt over hele verden og et "naturligt" valg ville være at placere en server så nær et globalt knudepunkt som muligt, her igen i USA.

Det du selv fisker lidt efter er såkaldte cache servere - der er utroligt mange leverandører af sådanne. Fx. Dell har et specifikt produkt til dette - omend de mere er til at aflaste jeres servermaskine hvis den er belastet fremfor at "komprimere" indholdet. Jeg tager det som en selvfølge, at en side for Maersk gruppen har gennemgået de typiske ting med at holde html koder så clean som muligt, optimering af filer osv osv, så intet unødigt sendes mellem klient og server.

/ Lars
Avatar billede cenlogwww Nybegynder
16. april 2002 - 11:46 #4
Er lige kommet tilbage fra møde...

Det lyder meget fornuftigt. Kan jeg selv undersøge ping tiden nogle steder? Og ville det optimale så ikke være at have en server i på Europa og Asien?
Avatar billede cenlogwww Nybegynder
16. april 2002 - 11:47 #5
..i både Europa og Asien?
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. april 2002 - 11:56 #6
Jo, det optimale er altid at have så kort fra kunde til server, jo kortere jo bedre. Det bunder alt sammen i et spørgsmål om budget - mit budget fortæller mig at jeg har råd til én maskine og den har jeg så valgt at placere så centralt som muligt - i USA. Det centrale punkt i Europa går af at være Frankfurt, der har nogle af de bedste forbindelser hvis man regner hele Europa med.

Jeg vil anbefale dig lidt at kigge på http://www.verio.com/ hvis du er interesseret i at leje dig ind i en af verdens ledende hostingselskaber - jeg har kun gode erfaringer med dem. De har flere hostingcentre spredt i USA samt London og Frankfurt. Set i lyset af, at de lige er opkøbt af NTT Communications er jeg ret sikker på, at Tokyo kommer på listen.

/ Lars
www.ljweb.biz