Lad mig sige med det samme, metamaten og metatags, har næsten ingen effekt, hvis det var så nelt, ville folk som mig ikke kunne tjene de penge vi gør på søgemaskineoptimering. Du bør gøre følgende.
1. først skal du have fundet ud af hvilke søgeord, der er relevante og realistiske for dit site. Dette afhænger kraftigt af din målgruppe.
2. du skal have skabt indhold til dit site. uden indhold er det ikke muligt at promote et website. Dit indhold skal ligge op af dine søgeord, og henvende sig til din målgruppe.
3. du skal optimere dine sider til dine søgeord, koncentrer dig om få søgeord pr side. Her taler jeg både om koder og især om teksten. Dine søgeord bør forekomme i Title tag, metatag (det har lille betydning, men skader ikke), overskrifter, brødtekst, hyperlinks, fil og mappenavne, hyperlink tekst, alt tags, title tags og meget mere.
4. du skal kimme på links. både dine interne, hvor alle dine sider bør kunne nås med max 3 klik og især strukturen i sitet er vigtigt samt dine externe links, det har betydning at du kun linker til ordentlige sites, der handler om det samme som dig. Især de såkaldte backwards links er vigtige, jo flere andre der linker til dig, jo mere betydning har dit site og jo bedre er det placeret.
5. tilmelding er væsentlig, nogle søgemaskiner skal man tilmelde til og andre er det vigtigt at man ikke tilmelder til. der er også en pointe i række følgen, f.eks. OPD på
www.dmoz.org før google og google før yahoo og du må ikke tilmelde til gøøgle de skal finde dig selv.
Det var bare lidt af hvad man kan gøre, spørg og du skal få svar
Hilsen
Kim fra
http://www.bufferzone.dk