Avatar billede cenlogwww Nybegynder
15. april 2002 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine optimering

Hvilke tiltag kan man gøre for selv at søge maskine optimere sit site, og kan det betale sig at få optimeringen udført af tredie part?

Men en ret beskeden viden på området synes jeg hurtigt man kan smide 50.000 efter noget som man ikke ved om man får noget som helst ud af.
Avatar billede bromer Nybegynder
15. april 2002 - 16:49 #1
Hvad i pokker mener du? Jeg kan overhoved ikke forstå hvad det er du vil?

/Rune
15. april 2002 - 16:50 #2
Du kan jo bruge metadata (ved ikke om dte er på vej ud?)
www.metamaten.dk og  http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#h-7.4.4

de skal bare bruges "rigtigt"...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2002 - 16:50 #3
du ka jo starte med at lave nogle ordentlige metatags (brug www.metamaten.dk det er ganske gratis)
Avatar billede cenlogwww Nybegynder
15. april 2002 - 16:54 #4
Jeg sidder med et site som har ca. 30.000 besøgende om måneden. Jeg har så fået henvendelse fra forskellige leverandører som siger at jeg burde få væsentlig flere besøgende, men en optimering af mit site koster ca. 50.000, og ville så give ca. 30.000 besøgende mere om året, hvilket jeg ikke mener er særligt imponerende. I øjeblikket kræver det at man søger på firma navnet for at få en top 10 position på en søgemaskine. Hvilke tiltag kan jeg som webmaster gøre for f.eks. at få en top 10 placering på søgemaskinerne under et søge ord som 'Transport'?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2002 - 17:35 #5
Lad mig sige med det samme, metamaten og metatags, har næsten ingen effekt, hvis det var så nelt, ville folk som mig ikke kunne tjene de penge vi gør på søgemaskineoptimering. Du bør gøre følgende.

1. først skal du have fundet ud af hvilke søgeord, der er relevante og realistiske for dit site. Dette afhænger kraftigt af din målgruppe.
2. du skal have skabt indhold til dit site. uden indhold er det ikke muligt at promote et website. Dit indhold skal ligge op af dine søgeord, og henvende sig til din målgruppe.
3. du skal optimere dine sider til dine søgeord, koncentrer dig om få søgeord pr side. Her taler jeg både om koder og især om teksten. Dine søgeord bør forekomme i Title tag, metatag (det har lille betydning, men skader ikke), overskrifter, brødtekst, hyperlinks, fil og mappenavne, hyperlink tekst, alt tags, title tags og meget mere.
4. du skal kimme på links. både dine interne, hvor alle dine sider bør kunne nås med max 3 klik og især strukturen i sitet er vigtigt samt dine externe links, det har betydning at du kun linker til ordentlige sites, der handler om det samme som dig. Især de såkaldte backwards links er vigtige, jo flere andre der linker til dig, jo mere betydning har dit site og jo bedre er det placeret.
5. tilmelding er væsentlig, nogle søgemaskiner skal man tilmelde til og andre er det vigtigt at man ikke tilmelder til. der er også en pointe i række følgen, f.eks. OPD på www.dmoz.org før google og google før yahoo og du må ikke tilmelde til gøøgle de skal finde dig selv.

Det var bare lidt af hvad man kan gøre, spørg og du skal få svar

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2002 - 17:41 #6
Så glemte jeg lige

6. html validering, ingen html protokolfejl. Dette kan gøres med en del onlineværktøjer
7. Undgå 1*1 pix grafik, tekst med samme farve som baggrunden, tekst med meget lille fontstørelse, dublicated content, linkfarms, cross linking, cloacking m.m.