Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. april 2002 - 21:38 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Anbefaling af CMS (Content Management System)

Jeg kunnne leder efter et CMS og har prøvet et par stykker som eZ Publish, men det var lidt for advanceret til mig. Jeg ville høre om der var nogle som kendte til nogle systemer som er goe og måske kan hjælpe mig med at kommer igang.. Jeg hoster ikke min egen server men her et .dk domaine med ftp, asp, php/MySql osv. Så hvis du kender et godt et. SÅ vil det være kanon...

På forhånd tak..

Jacob
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
14. april 2002 - 21:40 #1
Synkron har et berømt system http://www.synkron.dk/sw1049.asp ... prøv at ta' et kik ...
Avatar billede klas Juniormester
14. april 2002 - 21:42 #2
www.atom.dk er et nyt system .. siden er ikke online endnu, men systemet er klart. kontakt plteam www.plteam.dk for mere info
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. april 2002 - 21:44 #3
Er det gratis ???
Avatar billede cholm Nybegynder
14. april 2002 - 21:44 #4
Måske du kan finde lidt info her:

http://www.estrategi.dk/artikkel.asp?articlesID=204

/cholm
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. april 2002 - 21:44 #5
Det må gerne være et kritere.. Men det er ikke 100 % nødvendig...
Avatar billede klas Juniormester
14. april 2002 - 21:51 #6
nej det er da ikke gratis :)
Avatar billede klas Juniormester
14. april 2002 - 21:52 #7
mener grundprisen er 8.000,-
Avatar billede speedy Nybegynder
14. april 2002 - 21:53 #8
Der er også PHPNuke som er gratis og bruger php og mysql.

http://www.phpnuke.org/

/SpEeDy
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. april 2002 - 21:58 #9
Findes PHPNuke også i en Windows-udgave.. Jeg kan kun finde et .tar.gz ?? Undskyld jeg ikke nævnte OS. Jeg har Windows 2000 og 98
Avatar billede jnissen Nybegynder
14. april 2002 - 22:03 #10
Kig på http://www.3wp.dk/ - her er et godt, men simplet system.
Ellers kig på: http://www.codelink.dk/vis_kategori_2003.asp?kategori=Kildekode&sub_kategori=Online+Web+Editors - hvor du også finde nogle systemer.
Avatar billede rou Nybegynder
14. april 2002 - 22:07 #11
Synkron som er nævnt, er i LowEnd enden af CMS systemer. Over den kan du finde produkter som Obtree og Sharepoint.

Der er et hav af produkter derude, men fælles for alle som ikke er LowEnd, er at de er stort set uopnåelige økonomisk, hvis du er privatperson.
F.eks. Obtree i version 4, koster omkring 200.000 kr.

Prøv at finde et gratis eller shareware system, det er du nok bedst tjent med.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. april 2002 - 22:10 #12
Det var så derfor jeg henvendte mig til jer på Eksperten. Men det er rigtigt som du siger (rou) har kikket på en masse systemer og det er pæmt dyrt, hvis man skal have noget godt..
Avatar billede jnissen Nybegynder
14. april 2002 - 22:10 #13
Der er også www.web123.dk
Det kræver så dog at du bruger deres webhotel. Elles bliver det noget dyrer.
Men det er også det rigtigt godt system, som også kan lave onlineshop med mere.
Avatar billede speedy Nybegynder
14. april 2002 - 22:13 #14
jacob_m>>Du kan sagtens pakke en .tar.gz  ud med f.eks. winRAR eller winACE...det kan sagtens bruges i win2k

Jeg har ikke prøvet systemet selv endnu, men det skulle være godt.

/SpEeDy
Avatar billede jacob_m Nybegynder
15. april 2002 - 15:04 #15
Mange tak for de forslag der er kommet. Det har åbnet mine øjne lidt mere indefor CMS...
Avatar billede jkrag Nybegynder
17. april 2002 - 10:40 #16
Hvis du er ude efter gratis systemer, så kan jeg kun anbefale at tage et kig på sourceforge.net.
Prøv f.eks. at gå ind på http://sourceforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=243
Der er 1170 projekter inden for kategorien "site management".
Du kan på sitet filtrere søgeresultaterne efter platform, programmeringssprog, udviklingsstatus, etc.
Øverst på listen står f.eks. PostNuke som er et udspring fra det oprindelige PHPNuke projekt og af mange regnet for bedre kvalitet. (har ikke prøvet det selv).

Selv kører jeg bl.a. http://www.racekatten.dk/ på et hjemmegjort PHP/MySQL CMS system (LCMS) som en af mine venner oprindeligt lavede til sit kollegie. Det er bestemt ikke feature-komplet, men til gengæld simpelt og det er principielt i open source.

Jeg har også tidligere været medudvikler (igennem tidl. arbejde) på et rimeligt avanceret Java-baseret CMS der hedder OpenCMS http://www.opencms.com/ som også er open source. Har ikke kigget på det i et års tid, men planlægger da et nostalgisk gensyn ved at installere på min hjemmeserver ved lejlighed.
Håber du kan bruge dette til noget.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
17. april 2002 - 14:01 #17
Det ser godt ude.. Mange tak alle sammen..
Avatar billede larsep Nybegynder
24. april 2002 - 16:50 #18
Jeg kan ikke anbefale PHPNuke da det er fyldt med sikkerhedsfejl, dårlig kode, er ustabilt og trækker kræfter fra din server. Derimod kan jeg anbefale PostNuke, som udspringer af PHPNuke og udvikles af over 200 mennesker (open source).

MVH.

Lars, http://PostNuke.dk
Avatar billede maria.cand Nybegynder
30. juni 2003 - 00:00 #19
Tangora bliver hostet af IBM - Skriv hvis du ønsker mere information er projektleder hos forhandler af produktet;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. juni 2003 - 22:06 #20
Pezzo.dk har også en god løsning
Avatar billede equip.dk Nybegynder
20. november 2003 - 22:14 #21
er der nogle her der kunne hjælpe mig med at opsætte postnuke på mit webhotel?