Avatar billede buymac Nybegynder
14. april 2002 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

db.search og case sensitivitet

Jeg har hårdt brug for at kunne lave en database.search i nogle felter uden case-sensitivity.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
14. april 2002 - 20:38 #1
søg på alt i enten uppercase eller lowercase og hav dine søgeord i samme case
Avatar billede yeager Nybegynder
15. april 2002 - 08:30 #2
Jeg ved ikke om det hjælper men hvis du sætter Notes @LowerCase til på input, altså laver den streng om der skal findes, søger den så ikke alt - store og små bogstaver?
Avatar billede buymac Nybegynder
15. april 2002 - 08:42 #3
Jeg har fået det til at virke ved at søge i lowercase og lave søgningen om til lowercase i input translation.. Men kunden vil ikke have at det man skriver ændres til Lowercase.
Avatar billede yeager Nybegynder
15. april 2002 - 09:02 #4
Jammen hvis du laver et skjult felt der bliver opdateret fra input feltet (synligt) - @LowerCase can så virke på det skjulte felt - som også er det søgningen bliver lavet ud fra. Så kan kunden vel være ligeglad, ikk?
MvH 8-)
Avatar billede buymac Nybegynder
15. april 2002 - 09:07 #5
ja det er rigtigt..