Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 08:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ÉN Bruger Pr. IP !!

Hej alle

Jeg ved ikke om dette har været oppe før, men det har det nok. Men her kommer det igen hvis det har været der !!

Jeg tænkte på det med at der er nogen der opretter flere brugere og misbruger Eksperten !!!...

Så tænkte jeg at man ikke kunne gøre sådan at man KUN kunne oprette ÉN bruger pr. IP adresse. Også kunne man oprette en ny bruger EFTER man har LUKKET sin anden bruger helt ??

På forhånd Tak

S.B.A
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:32 #1
hva så med folk med dynamisk ip adresse? hvis de så en dag kommer til at sidde på en ip der tidligere har været oprettet en bruger på?
og hvad med søskende der deler computer? skal vi så tvinge dem til at dele bruger?

sden går vist desværre ikke.... men som e klog mand engang sagde "den bedste måde at få en god ide er at få en masse gode ideer"

POPCORN'et :)
http://www.fotx.net/phunkypopcorn
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 08:35 #2
phunkypopcorn>>> *Er lige stået op*.HeHe..Det sku rigtigt det havde jeg ikke tænkt over ;)
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:36 #3
på overfladen en god idé, men den holder ikke i længden. Det er ufatteligt få, der har egen IP adresse. Jeg skifter fx. hver gang min router resetter - sker for tit - og har således mange forskellige IP adresser hver dag.

Jeg tør nødigt tænke på de virksomheder der sidder bag firewall - de er udaftil samme IP, men internt forskellige. Reelt vil dit tiltag betyde, at kun én fra en sådan virksomhed kunne være på eksperten.

Tænker vi mindre, er min kone igang med at lære HTML, PHP og måske senere et PC Kørekort. Skal hun bruge min profil herinde ? godt nok har jeg mere end én maskine, men der er ikke garanti for at hun anvender den samme hver gang.

Reelt skinner det igennem, at jeg *ikke* synes idéen er god da dens bivirkninger er for mange i forhold til det problem den løser.

/ LJ
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:37 #4
;-)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:38 #5
du er simpelthen for sløv lars ;-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:38 #6
phunky >> du skriver for hurtigt *gg*
Avatar billede startfirma Nybegynder
14. april 2002 - 08:38 #7
Lad os også håbe at de 26.000 studerende på Århus Uni ikke har samme ip :D

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:39 #8
phunky >> hvordan vil du have at man skal arbejde effektivt i sådan en hede... burde hive strandstolen frem, poppe en kold og hente en liter is d:op
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. april 2002 - 08:40 #9
*G*
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:42 #10
ahh henrik, come on - det kunne da være sjovt ... sikke et ramaskrig hvis man indførte det ... "Hvad er det for en I*dot der ikke har afmeldt sin bruger på E." :)) men på den anden side, det kunne være en trussel til Makse med hele Århus Uni. på én bruger :))
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:44 #11
lj: shuddup - gider ikk høre om din varme!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:48 #12
phunky >> *hihi*
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:50 #13
hvis ikk du holder op med at drille så sladrer jeg til din mor!!! NÅ!

:)
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. april 2002 - 08:52 #14
Bare kom an du, så stikker jeg dig i øjet med et grillspyd :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 08:54 #15
fair nok - så tæsker jeg dig med en selvdød gris