Avatar billede taskmgr Nybegynder
13. april 2002 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

De trivielle spørgsmål...

Hejsa.

Jeg har et lille forslag :)

Mange af spørgsmålene på E er blevet stilt 1000 gange, men det er ikke altid man kan finde svaret ved at søge.

Hvad så med om der blev lavet en kategoriseret side, med alle de "nemme" spørgsmål. Istedet for at der bliver stilt et spørgsmål, og svaret med et link til et andet spørgsmål på eksperten.

Sådanna kunne evt. være:
"Hvordan laver jeg min egen web-server?"
"Hvordan laver jeg min egen ftp-server?"
"Hvordan installerer jeg php på..." Osv. osv.

Der kunne jo evt. blive udarbejdet en slags tutorials, udfra de "trivielle" spørgsmål. (eller rettere, svarene)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke så meget om, hvordan arbejdet på E foregår, men lyder det ikke som en ok idé?

/Mikkel Rostved

Avatar billede fcs Novice
13. april 2002 - 16:35 #1
På mødet mellem CoAdmins og Admin i påsken blev der snakket om at lave ens slags FAQ til de forskellige kategorier, som indeholdt de forkskellige "nemme" spørgsmål. Det er dog et stort arbejde at lave dem og vi snakkede derfor også om hvordan man kunne gøre det nemmest. Vi kom vist ikke umiddelbart nærmere en konkret løsning, men det er noget der vil blive kigget på i fremtiden - dog er der andre ting der nok er prioriteret højere på Admins "to do"-liste ;-)

Mvh.

FCS / CoAdmin
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2002 - 22:48 #2
Jeg er hverken admin eller coadmin, men vil dog vove at postulere at:
  Hvis du tilbød at lave sådan en FAQ for en eller flere kategorier ville det tilbud nok blive modtaget med kyshånd.
  Howsaboutit taskmgr? :-)

mvh JakobA
Avatar billede kapla Nybegynder
14. april 2002 - 22:51 #3
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 22:56 #4
jeg er villig/er faktisk igang med at lave en "grundlæggende LAN opsætning, i Windows XP w2k, 9x"

Jeg vil lave den med grafiks illustrationer, og i små lette skridt..

Jeg tror ikke jeg er den enest der vil bidrage med hjælp til at lave en FAQ.
der skal bare sættes nogle faste regler om hvordan den skal laves (skrift, alm. opsætning, osv..)

Jeg ved ikke om I/eksperten/Admin/CoAdmin er interesseret i det.

nu er min stærke side ikke programering, så hvis man nu uddeligere opgaverne i de forskellige kategorier.. så var der måske flere, der kunne hjælpe..
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. april 2002 - 08:50 #5
Jeg ville nemlig godt være med til at fremstille noget lignende :)

Blandt andet derfor jeg stiller det op til debat :)