Avatar billede bromer Nybegynder
13. april 2002 - 00:41 Der er 5 kommentarer

Forslag til ny kategori: Ruby

Hejsa...

Jeg vil foreslå at der bliver oprettet en ny kategori til Ruby kategorien. Det er virkelig et sprog, der har mange fede features og mange genveje, der typisk kommer til lyset, overfladen om man vil, under en debat.

Hvis man vil se lidt på Ruby er det smut forbi http://www.ruby-lang.org/en/ nok ikke helt uundgåeligt.

Hvad siger folket?

/Rune
Avatar billede dcoder Nybegynder
13. april 2002 - 00:48 #1
Så skulle man også tilføje Python og adskillige andre :) Ikke en dum ide, men det ville hurtigt blive rigtigt mange sprog, og rigtigt meget uoverskueligt :)
Avatar billede bromer Nybegynder
13. april 2002 - 00:58 #2
Det er rigtigt... Man kan forsvare Ruby med at det er et rimelig nyt sprog, der er på vej og, så det ville måske kunne tilrække folk, hvis man hvad det godt forum for dette.

Det ville måske være en ide at oprette en "Mindre" kategori, hvor man kunne lægge en masse mindre sprog. Det er efter min mening meget bedre, da folk ville kunne opsøge viden inden for præcis dette sprog.

Men der kan let blive rigtig mange kategorier.. Jeg ville f.eks. også gerne have kategorier søgning, sortering og andre algoritmeformer :)

/Rune
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2002 - 01:29 #3
Jeg mener man skal understøtte de sprog som O'Reilly vælger at
udgive bøger om - så er kvaliteten sikret. Men man kunne måske slå
nogle kategorier sammen indtil der bliver lidt trafik i den.

Ellers er der jo Programmering - Generelt til den slags
Avatar billede bromer Nybegynder
13. april 2002 - 01:42 #4
Det ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til. O'Reilly udgiver mange gode bøger, men det er måske lidt snævert at bruge den regel. Så ville jeg hellere se et totalt omstrukturering af kategorierne under Programmering. Man kunne jo dele det op i funktionsprogramingssprog, alm. imperitive sprog, og objektorienterde sprog....  Man kunne også bare lave en kategori, der hed scriptssprog, og smække sprog som PHP og Ruby derned

/Rune
Avatar billede troev Nybegynder
24. september 2003 - 19:00 #5
Her burde være en kategori til sprog som Ruby, perl og python osv. Ruby er et enormt fedt sprog, og jeg synes det er synd at folk overser det.