Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 21:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TV-out er pludseligt gået i "MØJN-MODE" ?

HJÆLP!

Mit TNT2 Tv-out er pludseligt gået i ged. Jeg har i langt tid brugt mit tv-out over en win2k server - nu er fejlen så; Windows vil pludseligt ikke "detecte" at mit fjernsyn er sluttet til? ... Har testet kablet - og det er ikke her fejlen ligger?!
Avatar billede nonick Nybegynder
11. april 2002 - 21:55 #1
prøv at reinstalle din drivers, hvis du ikke har gjort det
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 21:58 #2
Jeg har prøvet samtlige driver-udgivelser fra Nvidia ... Jeg har desuden fjernet alle HOTFIX'es da de er kendte for at fucke et system op ;) ... Det sjove er at mit TVtool pludselig siger "No video-chip detected" (eller noget lignende) ... Det har det aldrig gjort før?!
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:03 #3
Prøv først at inst. de aller nyeste via 4 in 1 drivers. Derefter skal du inst. directx 8.1 IKKE EN NYERE ELLER EN BETA! Derefter skal du afinst. grafikdriverne fra tilføg/fjern programmer og så skal slette grafikkortet fra din enhedshåntering. Så skal du genstarte og inst. de nyeste detonator driver. Det skulle virke ... det er ihvertifald det vi gør i vores computer butik når sådanne fejl melder sig :-)

Alle de omtalte driver kan hentes i nye version på www.nvidia.dk ... sørg for at hente final driver og ingen beta eller alpha driver ... de fucker bare i systemet!
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:04 #4
Svar :-D

Jeg glemmer altid at post svar som svar istedet for beskeder :-)
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 22:05 #5
Wow tblaster - jeg vil lige ryge en smøg og så gå i gang med at prøve ;) ... Kan du ikke lige oprette et svar sådan jeg kan smide nogle point i hovedet på dig hvis det virker... =)
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:07 #6
Ta' du dig bare en smøg inden du går i gang ... men ta' lige at smide din pc til at hente de filer hvis du ikke har gjort det ... det er ca. 15-20mb i alt :-D
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 22:08 #7
tblaster >> Hvad er det lige "via 4 in 1 drivers" er? .. og hvad hedder de inde på ndvidia.dk ? .. Ikke for at lyde for homo ;)
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:27 #8
Jeg skal lige spørge dig ... køre du med et bundkort der benytter et via chip sæt? Hvilket bundkort har du?
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:35 #9
Hvis du køre med et via chipset bundkort så er linket her:
http://www.nvidia.dk/download.asp?id=433
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 22:40 #10
Da det er en ældre maskine jeg har fået kender jeg ikke helt specs. på den ... Hvordan tjekker man nemmest hvilken bundkort man har (kald mig bare spørgejørgen - men hvis det kommer til at virke skal jeg nok kaste en bonus oveni ;) .. Det betaler sig at være "Ekspert" =)
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:45 #11
Hehe ... jeg ved godt at det betaler sig at være ekspert ... det er jo der jeg tjener mine penge!
Du blive nødt til at tage toppen af dit kabinet af ... så skal du kigge på bundkortet der sidder fast i kabinettet ... der sidder en masse chips på bundkortet (Det er nogle firkantet ting der er sorte)! Du skal se om der er en af dem hvorpå der står noget med VIA!

For at se hvad bundkortet hedder så skal du lede efter en tekst der er skrevet enten på bundkortet med hvidt skrift eller en anden farve eller også så står det som et klistermærke. Klistermærket kan sidde overalt men for det meste i bunden eller ovenpå printerporten!
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 22:50 #12
Roger that! .. Jeg mangler lige sidste trin (sprang VIA opdateringen over ;) .. så hvis det ikke virker efter at jeg har inst. detonator-update så må jeg jo prøve at pille "skallen af" ... Jeg melder lige tilbage så snart der er nyt ;)
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:00 #13
Det plejer nu at være en meget god idee med de via driver ... så det køre nok ikke helt inden de er inde ... hvis altså bundkortet undersøtter det!
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 23:02 #14
Kan man fucke noget op ved at inst. uden at tjekke om der er tale om en VIA Motherboard?
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:10 #15
yep ... jeg har gjort det på nogle pc'er hvor at alle cd-rom drevene ikke virkede bagefter ... men hvis du ikke har noget imod at formater og få ryddet op i din pc så prøv bare!
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 23:12 #16
Jeg prøver... det kan godt være at jeg ikke kommer med nogen kommentare de næste timer hvis det går galt... det er nemlig denne maskine i-nettrafikken kører igennem ;)
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:19 #17
Bare ok ... hvis jeg ikke lige svare i morgen og du gerne vil have at jeg hjælper dig igen så kontakt mig på:
Thomas@dyrlund.dk
Icq: 30546966
Avatar billede chrha22 Nybegynder
11. april 2002 - 23:40 #18
Thnx... mangler lige en sidste genstart så er alt kørt efter den respektive opskrift ;)

- Jeg skal nok lade være med at forstyrre dig mere i aften, hvis det ikke virker - lidt fritid skal I eksperter vel også ha' =)
Avatar billede chrha22 Nybegynder
13. april 2002 - 17:19 #19
Point givet til tblaster som tak for hjælpen... Det virkede desværre ikke.. så jeg vil nu prøve at reinst. hele systemet :/