Avatar billede lasg Nybegynder
10. april 2002 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk med Commodore

Ja, du læste rigtigt i titlen. Netværk med Commodore.
Er der nogen der har nogle idéer om hvordan man evt. kunne overføre data fra en Commodore 64 til en PC? Jeg har selv overvejet noget fra output'et til parallelporten eller lign.
Nogen der ved noget, eller har linx?

/ LaSG
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
11. april 2002 - 08:13 #1
Lyder skummelt... Hvad fa'en får du ud af det...?
Avatar billede hindu Nybegynder
11. april 2002 - 09:17 #2
kopier dine disketter til PC'en, ved at bruge et 5,25" diskette drev...
Hvis det er spil, du skal ha' kopieret, så er det spild af tid...
Man kan hente det hele på nettet
Avatar billede moebius Nybegynder
11. april 2002 - 09:55 #3
Hvad vil du da med dine data fra commodoren på en pc???
Du kan alligevel ikke bruge det uden at konvertere det til pc formater!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. april 2002 - 09:58 #4
Det kan han nu godt, der findes jo Commadore emulæatorer, Jeg gjorde det en gang i tidernes morgen,

1 Emulator
! 5,25 tomme drev og så kopierede jeg bare diketterne ind

Startede emulatoren og vupti

Fungerede faktisk ok

MC
Avatar billede moebius Nybegynder
11. april 2002 - 10:01 #5
Okay...
Avatar billede lasg Nybegynder
11. april 2002 - 14:18 #6
Troede ik at en alm pc kunne læse commodore disketter. Regnede med de havde en anden formatering eller lign.
Nå, håber jeg kan finde et af mine gamle 5.25 drev der virker....

/ LaSG
Avatar billede oy-peo Nybegynder
17. marts 2003 - 21:04 #7
NEEJ! 5.25-tomme diskettedrev til PC'er bruger et andet format end Commodores drev. Man kan IKKE gemme filer på en 5.25-tomme "floppy" og så forvente at kunne læse dem igen med f.eks. det 1541-diskettedrev der hørte til 64'eren.
På et tidspunkt fik jeg brug for (læs: lyst til) at flytte data FRA min pc TIL 64'eren. Det gjorde jeg med et hjemmelavet kabel der på PC'en passede ind i parallelporten ("printerporten"), og ind i den ene joystik-port på 64'eren. En teknisk set "sær" løsning, men fordelen er at det er til at skaffe de stik der skal bruges i begge ender.
Dertil kræves et program på PC'en der sender filer; det gjorde jeg i QBASIC, og et program på 64'eren der tager imod dataene og lagrer dem enten i RAM eller på diskette eller kasettebånd.
Skriv tilbage hertil hvis du er interesseret i de tekniske detaljer...
Avatar billede lasg Nybegynder
16. januar 2005 - 18:22 #8
Hej oy-peo!
Det er længe siden du har oprettet det indlæg, men jeg har først læst det nu.
Jeg vil meget gerne have tekniske detaljer. Allerhelst sendt til min e-mail, da jeg meget sjældent kommer her. Hvis du vil sende det til spam@lasg.dk vil jeg være lykkelig.
På forhånd tak.

/LaSG