Avatar billede magle Nybegynder
10. april 2002 - 07:43 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Udskiftning af bundkort

Hej.
Jeg har en pc der kører lidt i "slæbesporet".
Jeg har et fint grafik kort / lydkort og brænder.
Så jeg mangler blot noget hastighed
Jeg har set et tilbud på nyt bundkort + Cpu.
Er det andet og mere end at afmontere tingene fra det gamle bundkort og montere tilbehøret på det nye bundkort ?
Skal jeg være opmærksom på kabinettet.
Jeg har et minitower kabinet.
Venlig hilsen
Bent
Avatar billede staticj Nybegynder
10. april 2002 - 08:22 #1
nej det er der faktisk ikke. det er bare at springe ud i det. husk kølepasta mellem cpu og køher. held og lykke.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. april 2002 - 08:27 #2
og vær evt. opmærksom på om rammen passer i det nye bundkort
Avatar billede francke Nybegynder
10. april 2002 - 09:16 #3
Hvis det er et ældre kabinet, så vær opmærksom på om der er W nok på PSU (min.300W) Kommer selvfølgelig an på hvad bundkort du sætter i!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
10. april 2002 - 10:53 #4
Mange nyere bundkort kan godt have problemer med et minitower, da der ikke er plads for cd-rom drev mv.
Tjek om din strømforsyning følger samme standard som dit nye bundkort (ATX, P4 strømudtag, Watt mm.)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2002 - 22:11 #5
Udover at de fleste nye bundkort er for store til at man kan bruge mere end 2 stk 5 1/4" slots (cdrom pladser) og strømforsyning skal være kraftig nok og være af ATX typen som passer til nye bundkort !!

Så er der noget andet væsentligt du skal være opmærksom på. Når bundkortet
monteres er det ofte med metal-mellemstykker mellem kabinet og bundkort. Disse må KUN placeres hvor bundkortet ikke har lodninger. Rammer et mellemstykke en lodning kan der ske skade eller snarere at pc'en opfører sig "mystisk". Jeg har selv oplevet en pc der lavede genstarter af sig selv, ret uhensigtsmæssigt !
Avatar billede francke Nybegynder
10. april 2002 - 22:31 #6
Har du et link til det nye bundkort??
Avatar billede magle Nybegynder
11. april 2002 - 07:56 #7
Hej alle jer hjælpsomme mennesker.
Jeg har talt med Multimedia World.
Jeg kan for 2400 kr få :
AMD ATHLON XP 1700+ CPU
ECS K7S5A+ bundkort med køler
ATX kabinet.
Er der andet end at slå til ?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2002 - 13:36 #8
Tak for point, jo prisen er fair nok. Det kan fås ca. kr. 150,- billigere hos www.shg.dk, men det afhænger helt af hvilket kabinet og hvilken køler du har valgt. Og hvis det skal sendes fra SHG, ja så er din pris fin.

Dog en lille advarsel mod ECS bundkortet, men læs selv i anden tråd her på eksperten.