Avatar billede sbn Nybegynder
08. april 2002 - 10:48 Der er 4 kommentarer

danish hypnation (hvordan man så end staver det ...)

Hvordan får jeg den til det subject ?
Bruger winedt / miktex og har installeret hele molevitten (total) ;-)

/Søren
Avatar billede bromer Nybegynder
08. april 2002 - 20:09 #1
Du skal loade din babel babel package med paramereren "danish".. Efter din \documentclass og før din \begin{documeht} kan du tilføje

\usepackage[danish]{babel}

Så burde den være der!
Avatar billede tipsen Nybegynder
22. april 2002 - 01:08 #2
Den fil der er til dansk orddeling er egentlig meget lille - er det bare fordi der ikke er nogen som har taget sig sammen til at lave det endnu... Så orddeling på dansk i TeX er måske umuligt...?
Avatar billede blondinen Nybegynder
24. april 2002 - 20:30 #3
Det er rigtigt, at orddelingsfilen er ret lille. Især ord med bogstaverne æ, ø og å har den svært ved at dele automatisk. Det kan du dog gøre selv ret let ved at benytte følgende:

ord\-de\-lin\-gen

/blondinen
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:16 #4
Det kan vir\-ke\-lig ik\-ke væ\-re nød\-ven\-digt med så be\-svær\-lig en me\-to\-de!? ;-)