Avatar billede chrismax Nybegynder
06. april 2002 - 09:10 Der er 8 kommentarer

DarkSide -> GreyMatter virker (lidt).

Cliche.dk var åbenbart kommer til at give mig den forkerte "adresse" til hvor perl lå. Det ligger på #!/usr/bin/perl, ikke d:\perl\perl.exe - Måske derfor det l*rt ikke ville virke?

Anyway, nu virker det lidt :)
http://www.chriss.dk/blog/cgi-bin/gm.pl

Teksten herunder skulle kunne løse dette problem, men jeg forstår ikke hvilken del af den kode man kan sætte ind, det er der skal rettes (hvis noget af det overhovedet skal rettes)??

The cause of this problem is that the 'current directory' in which scripts are run on your server is not the same as the directory of the script. This is a configuration error that your webmaster should be able to correct.

As a work-around, you can add a line at the top of the script to explicitly set the current directory to the directory the script is in. Place this line AFTER the first line.
For example, on my test machine that line would read
Code:
chdir("f:\\webserver\\htdocs\\weblog");

You would have to do this in each of the following files: gm.cgi, gm-comments.cgi, gm-karma.cgi, gm-upload.cgi.

Much better to get your webmaster to fix it.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 09:28 #1
I de 4 filer han nævner skal der tilføjes den ene linie
chdir("f:\webserver\htdocs\weblog");

drevbogstav og sti "f:\webserver\htdocs\" skal først udskiftes så de peger på din weblogs mappe.

linien skal ikke indsættes som den allerførste linie, men efter den første linie.

mon ikke det "your webmaster" formodes at gøre er at lede i manualen efter "environment variable" og så tilføje stien til cgi's liste over "mapper jeg kikker i hvis det ikke ligger der jeg er". Ligesom PATH til DOS.

mvh JakobA
Avatar billede chrismax Nybegynder
06. april 2002 - 09:34 #2
Skal der så stå:
chdir("wwwroot\blog\index.php");
(Det er især det drevbogstav der forvirrer mig) ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 09:42 #3
Det tør jeg ikke sige.

cgi er jo etsted midtimellem at køre på serveren og at køre på PC'en.

jeg tror (siden de giver en adresse med et drevbogstab som eksempel) at dette er noget der kører på pc'en.

Så det du gør er at gå ind i start menuen til 'find filer eller mapper', finder mappen weblog og skriver stien til den.

men det er gæt, ikke viden. prøv, ( men tag noter så du kan rette tilbage igen :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 13:09 #4
Men en ting der er helt sikkert er at
    chdir("wwwroot\blog\index.php");
er ukorrekt.
chdir( ... ) andrer defaultmappe til den der specificeres i parameteren. så parameteren SKAL være en mappe. Det må ikke være en .php fil.
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. april 2002 - 14:52 #5
Er det muligt at \ (enkelt backslash) skal escapes, således at der står \\ (dobbelt backslash) ?
Avatar billede chrismax Nybegynder
06. april 2002 - 16:20 #6
Så der står:
chdir("\\wwwroot\\blog");
??
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2002 - 16:32 #7
ja
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. april 2002 - 16:54 #8
eller måske bruge / (forslashes) i stedet...