Avatar billede martintaarn Nybegynder
05. april 2002 - 18:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bedre billedkvalitet

Hej!
Jeg har et billede i .gif-format som skal trykkes på glat papir, og det ser ikke så godt ud. Derfor kunne det være rart hvis der var en som gad at lave nedenstående billede om til en noget bedre kvalitet;
minimum 300 dpi,
knap så grumset,
og enten .tif eller .eps-format

http://www.friserverplads.dk/towernet/bobler1.gif

På forhånd tak!

/martintaarn
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 2002 - 18:21 #1
Man kan spise et brød, men du kan ikke samle det igen efter det er spist, uden at bage et nyt ;-)

Med andre ord, når et billeds detaljer forringes kan man ikke bare lige genskabe dem igen.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede martintaarn Nybegynder
05. april 2002 - 18:23 #2
Jeg har da set at man i nogle billedbehandlingsprogrammer kan fjerne støv fra billeder...
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
05. april 2002 - 18:30 #3
man kan i photoshop, der er en funktion "sharp"... har det desværre ikke eller ville jeg godt hjælpe :(
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 2002 - 18:34 #4
Martintaarn> det er desværre ikke helt det samme.

Det du beder om er at forstørre et billede op. Det vil medmindre du bruger en meget stor mængde tid på at genskabe former og tegne ting op igen være umuligt at få samme kvalitet som det lille billede.

Jeg skal ikke kunne sige om dette kvalitetstab er så lidt i dette tilfælde at du kan overleve det i forbindelse med dit print, men rent teknisk vil der ske en forringelse af "kvaliteten" af billedet.

Online-help> Sharp funktionen hjælper ikke med at bringe kvaliteten tilbage, den fremhæver kanter og minimere blur.

Med venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede martintaarn Nybegynder
05. april 2002 - 19:22 #5
Nej, jeg vil faktisk gerne have formindsket billedet, men kvaliteten bliver alt for ringe når jeg formindsker det normale billede, når ikke kvaliteten fra starten er god.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. april 2002 - 19:45 #6
Formindsket?

Dvs det er ikke det billede du linker til her på siden?

/Oscar
Avatar billede martintaarn Nybegynder
05. april 2002 - 21:10 #7
jo, men det er fordi at jeg ikke kender den eksakte str. på formindskningen - det er derfor jeg bare gerne vil have det omtalte billede til at blive lidt pænere, rent kvalitetsmæssigt.
Avatar billede lee Nybegynder
06. april 2002 - 00:56 #8
Avatar billede cdc Novice
06. april 2002 - 01:39 #9
hvor stor skal den være i cm/mm ?

/cdc
Avatar billede martintaarn Nybegynder
06. april 2002 - 12:10 #10
>>Lee
Det skal bare være det samme billede, blot i bedre kvalitet...
>>/cdc
Jeg ved jo ikke endnu. hvor lille, dvs. hvilken str. billedet skal være endnu. Problemet er bare at når man formindsker billedet, så bliver det altså ikke særlig kønt, alt for grumset, når man printer det ud. Det skal nemlig bruges til visitkort.
Avatar billede cdc Novice
06. april 2002 - 12:48 #11
Jeg har lavet den som eps, men den fylder 3,5 mb, skal jeg maile den eller hvad, så du kan kigge på den

/cdc
Avatar billede martintaarn Nybegynder
07. april 2002 - 17:34 #12
>>/cdc
Det må du meget gerne... gubbi65@hotmail.com
Takker!
Avatar billede martintaarn Nybegynder
12. april 2002 - 17:49 #13
/cdc har ikke sendt mig filen, og nu er det desværre for sent... visitkortet er røget i trykken.