Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 15:46 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

DESPERAT PGA. DÅRLIGT FORUM

Vi har netop lanceret en ny opdatering af www.bryllup.dk - her i blandt en udskíftning af det gamle forum, som kørte i asp.

Det nye forum er desværre blevet taget vildt dårligt i mod af brugerne. De synes det er uoverskueligt og for lidt brugervenligt og de har nu i dagevis beklaget sig. Nu er det begyndt at true med at "forlade den synkende skude" og vi er meget afhængige af den trafik forummet giver.

Er der ikke nogle der kan henvise til GODE forums, der kan implementeres? Lige nu er jeg sgu ligeglad med om det er gratis eller til betaling - det skal bare være noget der kan køre inden mandag!!!!

AL HJÆLP MODTAGES MED KYSHÅND (og 60 point)!!!!!!
Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 15:48 #1
Det bedste ville umiddelbart være hvis I kan henvise til et sted vi kan købe noget og umiddeltbart downloade og implementere det - og at det bare et noget prof. der VIRKER!!!
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 15:49 #2
de forums jeg kender er rimelig dårlige men hvis det haster er det da forsøget værd.. Bravenet.com har nogle, ez boards, har nogle...
Prøv men der er nok nogen der har nogle cool..

Held og lykke..

/rasborg
Avatar billede barlach Nybegynder
05. april 2002 - 15:50 #3
Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 15:53 #4
Det ér Phorum vi kører.........
Avatar billede barlach Nybegynder
05. april 2002 - 15:54 #5
:)
Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 15:57 #6
Og det er noget pis....brugerne synes i hvertfald ikke det er brugervenligt i forhold til det gamle.
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 15:58 #7
ok.. Held og lykke.. :)
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 15:59 #8
ups læste forkert! VI finder et nyt forum! Searching!
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:00 #9
Avatar billede markma Nybegynder
05. april 2002 - 16:00 #10
det eneste jeg kender er Hotforum som bl.a. Berlinske bruger.
Det er efter min mening meget brugervenligt. Gratis kan du kun benytte det på deres server, men du kan aftale noget implementering med dem. Hvor hurtigt de kan lave det ved jeg ikke - det afhænger formodentligt af prisen..
du kan jo kigge på det hos: www.hotforum.dk

OBS:  Brug ikke ez borads med mindre du vil have overspammet den mailadresse du bruger som reference. jeg har i alt fald meget dårlige erfaringer med dem
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:01 #11
jeg synes da ikke ez er så slemme til at spamme en. Man skal bare ikke melde sig på de der 100000 lister de har, når man opretter sin profil.. Jeg får  kun mail fra dem omkring hvad de laver på ez. Det er det eneste!

/rasborg :)
Avatar billede markma Nybegynder
05. april 2002 - 16:02 #12
sorry - hvis du skal se nærmere på deres betalingsløsninger skal du ind på www.lavasoft.dk
Avatar billede markma Nybegynder
05. april 2002 - 16:03 #13
ras> jeg har ikke tilmeldt deres lister - jeg blev spammet alligevel. Da jeg så brokkede mig over det fik jeg svaret: Du kan jo bare betale dig fra det :(
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:05 #14
Hmm.. Det er aldrig sket for.. Men det lyder sygt! Man siger :" Vil i ikke være søde at lade være med at smadre min mail." De svarer: " Giv os 500kr, så skal vi nok." Det lyder lamt.. Som sagt aldrig sket for mig.. Men det lyder sygt!

/rasborg ;)
Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 16:06 #15
Har I erfaringer med det her forum:

http://infopop.com/products/ubbthreads/index.html#

???
Avatar billede nielsgron Nybegynder
05. april 2002 - 16:11 #16
infopop-forum'et er rimelig godt. Du kan prøve det her:
http://www.pc-planet.dk/laeser_forum/cgi-bin/ultimate.cgi
Avatar billede markma Nybegynder
05. april 2002 - 16:11 #17
crazy>>nej, det ser prof. ud men de tager sig også pænt betalt for det.

Er det ligegyldigt hvad det er bygget i?  eller hvilke muligheder har du?
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:13 #18
nope! Men det ser cool nok ud, synes bare at den licens er lidt krydret!, NÅ man nok hvis man leder lidt kan finde et freeware et eller andet sted.. Men det ser cool og prof og du får sikkert også noget manual med, men kan du få det inden mandag??

/rasborg still searching!
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:14 #19
Hvilket windows bruger du??
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:17 #21
Ved ikke om det er noget?
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:19 #22
ved faktisk ikke hvad det, fik det sendt fra en ven!
Bare det ikke er farligt!

/rasborg
Avatar billede rasborg Nybegynder
05. april 2002 - 16:21 #23
http://www.skattefrit.dk/Webmaster/Forum/

fandt lige det her!

Prøv at chekce dem!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2002 - 16:38 #24
www.phpbb.com
Meget let at sætte op, og meget let at tilpasse designmæssigt..
Jeg bruger det blandt andet på www.astronominet.dk (se under Forum)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. april 2002 - 17:18 #25
jeg kan da lige komme med nogle bidrag til diskutionen, eftersom det er mig der skal sætte det op :o

Helst et php forum, muligvis cgi, men er ikke 100% sikker på at der er inst. cgi modul på serveren!

følgende vertioner er inst. på serveren :
php : 4.0.3pl1
MySql : 3.22.32
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
05. april 2002 - 19:16 #26
http://www.vbulletin.com er nok det bedste du kan få, hvis det skal være professionelt. Et vbb har så mange flere muligheder end alt andet. cgi forums er som regelt langsommere end et php MYSQL baseret forum. En af mine venner har et oppe her: http://www.dfforum.com/fun/forum
phpbb er ganske udemærket, men giver ikke lige så mange muligheder for costumization som et vbb.
http://www.yabbforum.com er cgi og derfor ikke lige så hurtigt, som et php vil være.
http://www.woltlab.de/en/news.php .. endnu et gratis php forum.
Avatar billede crazynight Nybegynder
05. april 2002 - 19:19 #27
Vi er lige ved at teste PHPbb og UBBThreads og PHPbb ser ok ud - umiddelbart kan jeg ikke lige se hvordan man skulle indsætte et foto vha en browserfunktion (fra ens pc) og det kan vores brugere ihvertfald ikke finde ud af via en url/kode.

UBBthreads har vi ikke prøvet, men pga. den lave pris har vi købt det i håb om at det sparker mås. Vi tester det i morgen.
Avatar billede crazynight Nybegynder
21. april 2002 - 11:10 #28
Vi endte med at købe UBBthreads og har endnu ikke fået det lagt online - men det ser lovende ud og meget bedre end de p*s til Phorum vi har nu.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
21. april 2002 - 13:50 #29
takker for points :o) Så er det jo bare med at få det indstalleret og også få indstalleret nogle af de 1000 add ons der er :o) Jeg indstallerer ca 2 af disse om dagen, så hvis I får brug for hjælp, må I jo bare sige til.
Avatar billede crazynight Nybegynder
21. april 2002 - 14:41 #30
Addons til UBB?
Avatar billede vill Nybegynder
14. maj 2002 - 11:12 #31
Jeg vil nu foreslå YaBB hvis det skal hurtigt op at køre, se godt ud og være billigt på samme tid. Det kræver PERL på serveren, kan køre på WIN/UNIX server, kan også fås i CGI version og der findes MANGE modifikationer og nerdsupport (jeg kan da godt levere lidt hvis det skal være).
www.yabbforum.com
Se evt. mit eget forum http://www.villebaek.dk/godive.html som eksempel (lidt ældre YaBB version -jeg er næsten klar med en ny YaBB incl. rigtig mange lækre features).
DB forgår pr. default ved læse/skrive i ASCII filer, ikke så fancy men det fungerer!