Avatar billede compit Nybegynder
05. april 2002 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Screensaver/powerdown

:o)

Jeg har installeret linux Mandrake 8.1 på en computer som jeg bruger til at dele internettet ud med.
Mit problem består i at computer med linux, går i en form for sleep mode...  Så holder den op med at dele internettet. Hvordan får jeg computeren til at holde op med det ???

JEG ER NY TIL LINUX !!!!!!!!!! SÅ JEG SKAL BRUGE EN STEP BY STEP. GUIDE..... JEG HAR JO BRUGT WINDOWS SIDEN DET KOM FREM... SÅ DET ER LIDT VILDT FOR MIG..
Avatar billede langbein Nybegynder
05. april 2002 - 14:16 #1
Det er ikke sikkert at det er et riktig svar i dette tilfellet, men bios har vanligvis en innstilling for power management. Forsøk å deaktiviser den. Mener at Linux uansett vil ta ned skjermbildet, men da uten at komunikasjonen opphører.
Avatar billede langbein Nybegynder
05. april 2002 - 14:56 #2
Siste nummer av PC World Norge har en artikkel om oppsett av brannmur,  side 72 sitat:

RARE TING
Vår brannmur viste seg å bruke "Advanced Power Management" (APM) på en slik måte at brannmuren sluttet å virke hver gang skjermspareren slo seg på. Hvis dette også skaper problemer for deg, må du gå inn i filen /etc/sysconfig/apmd og finne linjen der det står NET_RESTART="yes" endre dette til NET_RESTART="no"

Det er jo ellers firewall som sørger for delt internettforbindelse i Linux så sette kan vel tenkes å ha noe med saken å gjøre.
Avatar billede compit Nybegynder
06. april 2002 - 22:51 #3
Jeg har fundet ud af hvordan jeg skulle slå det fra.

Under linux Mandrake 8.1 skla man gå ind under

CONTROL CENTER

og vælge Power control

der under finder man indstillingerne, til at skifte, hvor lang tid der skal gå før computeren Går i Eks. Standby...

Og under windows, er det bare og højre klikke på skrivebordet, og vælge egenskaber. Så står der screensaver. og der under kan man vælge indstillingerne.

Jeg bruger windows´s eksempel, for så er jeg sikker på der er andre som evt kan bruge denne løsning til noget

:o) :o)